Toon posts:

Geen geluid uit mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Packard Bell, I-go 4xxx notebook. Ik heb gisteren alles geformateerd en alles overnieuw moeten installeren. Nu heb ik bijna alles aan de praat behalve mijn geluidskaart. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen?

Ik heb wat drivers gevonden op de volgende internet pagina:
http://support.packardbel...=platform_Weasel-P4M#show

Wanneer ik dit probeer te installeren krijg ik een installatiescherm en nadat ik op 'next' druk maakt het een folder op mijn C-schijf (C:\PNP\audio) aan en that's it.

Tot mijn grote ergernis gebeurt er alleen vrij weinig. Er komt nog steeds geen geluid uit mijn speakers. Systeembeheer geeft nog steeds aan dat er geen juiste drivers zijn geinstalleerd.

Wie kan mij helpen?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien dat ie alleen de drivers uitpakt, heb je al in die map gekeken?

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Al opnieuw opgestart?

Wat staat er in die audio map? setup bestand?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ff kijken in je apparaatbeheer, indien er onder geluidskaarten niets staat (of dat er een onbekend apparaat staat met een uitroepteken) is 'ie idd niet geinstalleerd. Ff in de map kijken naar welke bestanden zijn uitgepakt.
(Of dat apparaat met apparaat aanklikken, driver update doen en dan die map aangeven)

Verwijderd

Topicstarter
Even jullie vragen beantwoorden:

1- Ja ik heb mijn laptop overnieuw opgestart. Dit mocht echter niet helpen.
2- Ik heb in de map gekeken. Er staat geen .drv tussen. Er zit een soundman.exe bij maar die doet vrij weinig. Ik heb een tweetal installatie bestanden gevonden en beide geinstalleerd maar weer na het opstarten gebeurde er weinig.

Kan ik misschien ergens terugvinden wat voor merk geluidskaart ik in mijn laptop heb? Of is elk AC97 driver werkend?

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn laptop overnieuw opstart krijg ik een windowsscherm te zien met daarin:

De Wizard Nieuwe Hardware gevonden - Multimedia AudioController
- zelf kiezen
- automatisch vinden
Beide zonder resultaat.

Wanneer ik winamp open krijg ik dit te zien:
Bad DirectSound Driver

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op 27 september 2004 @ 10:48:
ff kijken in je apparaatbeheer, indien er onder geluidskaarten niets staat (of dat er een onbekend apparaat staat met een uitroepteken) is 'ie idd niet geinstalleerd. Ff in de map kijken naar welke bestanden zijn uitgepakt.
(Of dat apparaat met apparaat aanklikken, driver update doen en dan die map aangeven)
Er staat inderdaad zo'n uitroepteken bij Multimedia AudioController.
Wat nu?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dan kan je dat apparaat dus aanklikken (die uitroepteken).... ff zoeken naar driver-update en die map waar je soundman-spul staat, aanvoeren. Als het goed is zal 'ie dan de bijbehorende .inf pakken en je geluid installeren.

Een systeem draait pas goed als er nergens zo'n uitroepteken staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op 27 september 2004 @ 11:51:
Dan kan je dat apparaat dus aanklikken (die uitroepteken).... ff zoeken naar driver-update en die map waar je soundman-spul staat, aanvoeren. Als het goed is zal 'ie dan de bijbehorende .inf pakken en je geluid installeren.

Een systeem draait pas goed als er nergens zo'n uitroepteken staat.
Ik heb het inderdaad dubbel geklikt. Toen kwam er een scherm met 'eigenschappen voor multimedia audiocontroller'. Ik krijg bij status het volgende te zien: dit apparaat is niet juist geconfigureerd'. Ik wil dan mijn stuurprogramma bijwerken en ga naar de map wat is aangemaakt door de drivers. Helaas vind windows daar geen juiste driver en wil het gaan zoeken op het internet.

Wie o wie begrijpt wat ik hier verkeerd doe?

edit:

ik heb een vermoeden dat de driver gewoon foutief is. Ik heb toen net de drivers voor de modem geinstalleerd en kreeg dezelfde opstartscherm te zien. Alleen bij de modemdrivers ging het uitzichzelf mijn drivers updaten en mijn laptop herstarten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 12:02 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 10:17

Guldan

Thee-Nerd

heb je misschien geen corrupte download en anders kun je proberen om de drivers gewoon door te drukken?? dus dat je gewoon opgeeft dat ie die drivers moet gebruiken? anders merk geluidskaart uitzoeken en dan bij driverguide gokken welke de goede is :P...

/me Guldan heeft bovenstaande erg vaak gedaan

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
guldan schreef op 27 september 2004 @ 12:09:
heb je misschien geen corrupte download en anders kun je proberen om de drivers gewoon door te drukken?? dus dat je gewoon opgeeft dat ie die drivers moet gebruiken? anders merk geluidskaart uitzoeken en dan bij driverguide gokken welke de goede is :P...

/me Guldan heeft bovenstaande erg vaak gedaan
ZO GEZEGD ZO GEDAAN :)
Dank je wel - het werkt nu :D

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 10:17

Guldan

Thee-Nerd

graag gedaan hoor, het is altijd ene gokje wat het nu precies is. Maar heb dezelfde situatie's ook al zo vaak megemaakt en soms werkt het ook nog eens :)
Rare is altijd dat als je zelf met een probleem zit en veel mer tijd kost om deze op te lossen :(...

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Pagina: 1