[WIN98] Autoexec.bat heeft te veel parameters

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik ben bezig op een Win98 Java werkend te krijgen. Dus heb ik wat gerommeld in mijn autoexec.bat. En wat blijkt hij wil niet.

Ik krijg de fout. Te veel parameters. Mijn autoexec.bat ziet er als volgt uit:

@echo OFF

SET PATH=C:\WINDOWS;c:\windows;c:\windows\COMMAND;C:\HICAD2_1105\EXE;C:\HICAD2_1105\BIN;
SET PATH=C:\Program Files\j2sdk1.4.2_05\bin;
SET CLASSPATH=%CLASSPATH%;
SET tmp=C:\TEMP
SET temp=C:\TEMP

Nu wil ik graag dat classpath "." word zodat ik vanaf elke willekeurige plaats op mijn hardeschijven een programma met Java kan uitvoeren zonder dat ik NoClassDefFound in main krijg.

Kan iemand me vertellen wat ik heir fout doe. Op XP heb ik het wel werkend gekregen, maar daar doe je het via omgevingsvariabelen.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

SET CLASSPATH=.; :?

• BSeB
Sorry wat bedoel je. Dat gedeelte snap ik ook. Alleen krijg ik nog steeds de error:

"Er zijn te veel parameters"

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:49

Maasluip

Kabbelend watertje

Kan windows 98 op die manier met lange filenamen omgaan in DOS? Ofwel: slaat de foutmelding niet op die SET PATH=C:\Program Files\...? Ik denk dat hij dat Files\... ziet als extra argument. Je moet het eens proberen de 8.3 filenaam te gebruiken, waarschijnlijk C:\PROGRA~1\...
;) @ Sequence's edit

Die eerste SET PATH is overigens nutteloos als je die tweede erin hebt. De PATH variable wordt dan gewoon overschreven

[ Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 27-09-2004 11:06 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Sequence

Sequence

Online marketing

reboot eens en druk dan F8 voordat je in beeld krijgt 'windows 98 wordt gestart'. dan kun je kiezen om elke stap te bevestigen en zie je iig wanneer je de foutmelding krijgt.

bovendien heb je nu 2x set path in je .bat staan, dat kan iig netter/nuttiger :)
en zolang %CLASSPATH% nergens is gedefinieerd dan zal deze ook niet werken in de .bat. dus probeer eerst eens of je geen foutmeldingen krijgt als je de autoexec.bat alsvolgt maakt:

SET PATH=C:\WINDOWS;c:\windows;c:\windows\COMMAND;C:\HICAD2_1105\EXE;C:\HICAD2_1105\BIN;C:\Progra~1\j2sdk1.4.2_05\bin;
SET CLASSPATH=C:\;

[ Voor 4% gewijzigd door Sequence op 27-09-2004 11:02 ]

• BSeB
Sequence schreef op 27 september 2004 @ 11:01:
reboot eens en druk dan F8 voordat je in beeld krijgt 'windows 98 wordt gestart'. dan kun je kiezen om elke stap te bevestigen en zie je iig wanneer je de foutmelding krijgt.

bovendien heb je nu 2x set path in je .bat staan, dat kan iig netter/nuttiger :)
en zolang %CLASSPATH% nergens is gedefinieerd dan zal deze ook niet werken in de .bat. dus probeer eerst eens of je geen foutmeldingen krijgt als je de autoexec.bat alsvolgt maakt:

SET PATH=C:\WINDOWS;c:\windows;c:\windows\COMMAND;C:\HICAD2_1105\EXE;C:\HICAD2_1105\BIN;C:\Progra~1\j2sdk1.4.2_05\bin;
SET CLASSPATH=C:\;
Dit heb ik gedaan. Hij laat alles wat onder de PATH regel staat. Op de path regel krijg ik de error. Dus daar moet iets fout in zijn. Ik kan nu dus mijn classpath veranderen in:

SET CLASSPATH=%CLASSPATH%;.;

Klopt toch, maar wat ik met dat andere gedeelte moet, van PATH, k heb geen id.

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Haal eens alles met lange filenamen uit dat SET PATH commando en probeer het dan nog eens. Vervang dan alle lange filenamen door korte (8.3) filenamen en probeer het daarmee eens.

• BSeB
Maasluip schreef op 27 september 2004 @ 11:13:
Haal eens alles met lange filenamen uit dat SET PATH commando en probeer het dan nog eens. Vervang dan alle lange filenamen door korte (8.3) filenamen en probeer het daarmee eens.
Ksnap je even niet.

• Sequence

Sequence

Online marketing

C:\Progra~1\j2sdk1.4.2_05\bin in plaats van C:\Program Files\j2sdk1.4.2_05\bin :)

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Ik ga er even vanuit dat windows 98 niet met lange filenamen kan omgaan (filenamen die meer dan 8 karakters voor en 3 karakters na de punt hebben). Mijn geheugen laat me even in de steek of dat echt zo is
In dat geval staan er nog een paar namen (okee, bestandsnamen) in het pad die niet aan de 8.3 conventie voldoen.
HICAD2_1105 en j2sdk1.4.2_05 bijvoorbeeld. Haal die er eens uit en probeer het dan nog eens.

• BSeB
Top, thnx people. Het werkt nu. Was idd de verkorte naam. Windows 98 is gewoon nog beetje dom en ik ben verwend met xp:P

• Sequence

Sequence

Online marketing

even voor de search-baarheid van dit topic, wat heb je er nou precies van gemaakt?
want de vraag is even of het probleem nou zat in de spatie in Program Files of in de lengte van zowel Program Files als j2sdk1.4.2_05 enz..

edit:

de spatie was dus het probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Sequence op 27-09-2004 13:10 ]

• BSeB
Ik heb er Progra~1 van gemaakt. Alleen dat was het probleem
Pagina: 1