Hallo,
Ik heb een probleem op een Windows NT 4.0 server.
Het is niet mogelijk om batch bestanden te runnen.
Bij het uitvoeren van een .bat bestand wordt de volgende foutmelding gegeven:
Cannot find the file C:\path\*.bat (or one of it's components). Make sure the path and filename are correct and that all required libraries are available.
Deze melding wordt gegeven bij alle batch bestanden.
Ik heb bekeken hoe batch bestanden worden geopend en krijg dan ook een melding. In het Options menu van de explorer bij het Tabblad File Types.
Hier heb ik gekeken hoe "MS-DOS Batch File" worden geopend.
Hij geeft hier "%1" %* aan als programma om een .bat bestand te openen.
Dit is opzich goed. Maar als ik zonder iets te veranderen op "OK" klik krijg ik de volgende melding:
The specified program could not be found. Make sure the filename and path are correct.
Het lijkt erop dat deze variabele niet wordt herkend.
Ik heb de registry bekenen maar loop een beetje vast.
Hoop dat iemand een idee heeft en me verder kan helpen.
ps: client pc's kunnen wel batch bestanden uitvoeren vanaf de server (bijv. logon script)
Grt Sven.
Ik heb een probleem op een Windows NT 4.0 server.
Het is niet mogelijk om batch bestanden te runnen.
Bij het uitvoeren van een .bat bestand wordt de volgende foutmelding gegeven:
Cannot find the file C:\path\*.bat (or one of it's components). Make sure the path and filename are correct and that all required libraries are available.
Deze melding wordt gegeven bij alle batch bestanden.
Ik heb bekeken hoe batch bestanden worden geopend en krijg dan ook een melding. In het Options menu van de explorer bij het Tabblad File Types.
Hier heb ik gekeken hoe "MS-DOS Batch File" worden geopend.
Hij geeft hier "%1" %* aan als programma om een .bat bestand te openen.
Dit is opzich goed. Maar als ik zonder iets te veranderen op "OK" klik krijg ik de volgende melding:
The specified program could not be found. Make sure the filename and path are correct.
Het lijkt erop dat deze variabele niet wordt herkend.
Ik heb de registry bekenen maar loop een beetje vast.
Hoop dat iemand een idee heeft en me verder kan helpen.
ps: client pc's kunnen wel batch bestanden uitvoeren vanaf de server (bijv. logon script)
Grt Sven.