Toon posts:

AD met MySQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier op een school waar ze een website hebben met allemaal logins voor leerlingen in een mysql database.

nu hebben we ook een local netwerk en graag zou ik de logins en pw's die gebruikt worden voor het inloggen in ons LAN hetzelfde hebben als in onze mysql database waar de websites ze uit leest.

is het met een active directory op de een of andere manier mogelijk om je user acounts uit een mysql database te lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 10:07 ]

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Je zou, als je die db uberhaupt mag connecten, zelf iets kunnen klussen, maar windows XP of 2000 gaat niet zo een twee drie een mysql server benaderen om even wat accountjes uit te halen. Bovendien is een mysql server (relational database) wel iets anders dan een ldap directory.
Ik neem aan dat je zoiets bedoelt? :? Zo ja, dan nee :Y)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Makkelijkst is idd waarschijnlijk je webapp aanpassen zodat authenticatie via AD loopt...

Andersom gaat niet zo makkelijk zijn.. Windows he ;(

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ok thx voor jullie reacties!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT
MrBarBarian schreef op 27 september 2004 @ 11:01:
Andersom gaat niet zo makkelijk zijn.. Windows he ;(
Explain :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

overigens zit ik net te denken dat Samba 3 als passdb backend ook mysql accepteert. Ik heb het nog niet zelf geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat je nu snel naar http://de.samba.org/samba/docs/man/smb.conf.5.html gaat, en eens in die pagina zoekt naar mysql :7

Dat van dat windows het express moeilijk zou maken snap ik ook niet helemaal, maar is wel een beetje vragen naar de bekende weg eigenlijk he :P

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Pagina: 1