Passieve cooling en i/o controller voor 2 raptor HD

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben op zoek naar de beste passieve cooling voor de 2 raptor schijven die ik ga kopen, maar mijn vraag is nu! Welke passieve cooling werkt het beste op de raptor schijven? Ik had al zitten denken aan de ZM-2HC2, maar weet niet of deze daar echt goed op werkt! Zijn er nog andere betere alternatieven, prijs speelt niet echt een grote rol!

Bedoeling is om de raptor schijven in RAID te plaatsen want mijn huidige Western Digital van 3 jaar heeft het gisteren begeven ...

Wel heb ik een GA-7N400Pro 2 mobo. Heb ik hiervoor een extra i/o controller nodig of niet?? Zat dan te denken aan de LSI MegaRaid SATA 150-4 (4X-SATA 150, 64 MB, PCI 64/66).

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Je hebt toch al een sata controller op je moederbord zitten, die kan prima die schijven aansturen. De LSI is voor een PCI 64/66 slot en dat heeft jouw moederbord niet, dus dat gaat niet werken.

Over die Zalman zijn vast wel genoeg reviews te vinden en dan weet je of hij een beetje presteert ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Die raptors maken erg veel herrie. Passief koeling lijk me niet zo zinvol bij die schijven.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er zijn niet veel andere passieve HDD coolers dan de genoemde Zalman. Deze zijn makkelijk te Searchen en opgooglen: bijv [search=passieve harddisk cooler], [google=passive harddisk cooler] en [google=passive hdd cooler] :)

En die extra IO controller: kijk eens wat jouw bloedeigen mobo aanbiedt? 8)7 Voor de rest zijn "Welke moet ik nemen?" vragen echt niet nodig voor een beetje Tweaker. Zie alsook de FAQ van dit subforum :)

Wel erg simplistisch dit, dicht dus.

Overigens:
Turkish schreef op 27 september 2004 @ 09:52:
De LSI is voor een PCI 64/66 slot en dat heeft jouw moederbord niet, dus dat gaat niet werken.
Inderdaad, maar het gaat wél werken, zij het op een kwart van de snelheid wat de LSI aankan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 27-09-2004 09:58 ]

Dit topic is gesloten.