[HD] Professionele datarecovery bedrijven, ervaring/tips?

Pagina: 1
Acties:

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 17:20

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Even kort door de bocht:

Kom niet aan met tips, trucs, programma's of tooltjes waarbij je zelf dingen kan recoveren. Ik heb de hele FAQ doorgelezen en flink gezocht en alles geprobeerd....

Geloof mij het moet professioneel gebeuren.

Ik heb gezocht en geFAQt maar kwam geen goed topic tegen met ervaring(en).
wel een zelfde topic als dit, maar daar staat vrij weinig in.

Ik ben op zoek naar mensen/bedrijven die ervaring(en) hebben
met professionele harddisk recovery bedrijven in NL.

p.s. ik heb diverse bedrijven gevonden in NL maar daar post ik
geen URL's van om een beetje clean start te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door MRic3 op 27-09-2004 09:24 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-03 15:07
Een goeie backup voorzien is volgens mij goedkoper....maar ik heb geen ervaring met prof bedrijven...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 11:52
Een bedrijf dat goede resultaten boekt, is het oude dataalert nu NOXS

http://www.nl.noxs.com/home/index.cfm?node=57

Let er wel op data datarecovery heel erg in de papieren kan lopen.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
@ Plague & naftebakje.. grappig en logisch ..... en compleeet off-topic!
Aan dat geneuzel heb ik niks, luek voor jullie postcounts maar blijf aub on-topic.
ervaringen met professionele recovery bedrijven.

@tspawn heb jij ervaringen met NOXS bedrijf?
Ik ga ze nou een mailtje sturen en kijken hoe ze reageren....

Verwijderd

Wij hebben het destijds bij getronics gedaan daar dat de externe beheer partij is.
Ik weet niet of zij dat zelf hebben gedaan of via een 3e partij.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Tip:

Omdat dit toch wel onder "professionele beheerderskwesties" valt (lijkt mij tenminste) doe je er wellicht verstandig aan om een moderator te vragen om dit topic te verhuizen naar Professional Networking & Servers.

Daar kom je waarschijnlijk sneller gebruikers tegen die ervaring hebben met professionele datarecovery.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 27-09-2004 13:03 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Plague
  • Niet online
offtopic:
thing is: wat heeft het in godsnaam met networking en servers temaken? :?
Ik denk dat hij hier juist precies op de goede plek staat: Opslagmedia

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 11:46
Waarschijnlijk heeft de TS hetzelfde probleem als wat ik toen had...

Je denkt je data veilig te hebben staan op een raid 0+1 mirror (4 hdds dus), maar als een foute voeding alles opblaast heb je niks aan je backups.

We hadden toen binnen 3 weken onze data practisch allemaal terug (kon ook binnen 2x24u, maar dat kost een vermogen) (hdd was gaar, maar de platters waren intakt). Maar ik zou bij god de naam van het bedrijf niet meer kunnen herinneren. Wat ik je wel kan zeggen is dat het een enorm bedrag kosten, dus denk niet met een duizendje of 3 klaar te zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Icey op 27-09-2004 13:14 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Plague schreef op 27 september 2004 @ 13:07:
offtopic:
thing is: wat heeft het in godsnaam met networking en servers temaken? :?
Ik denk dat hij hier juist precies op de goede plek staat: Opslagmedia
offtopic:
Lijkt me dat de wens voor professionele datarecovery toch best wel onder 'professionele beheerderskwestie' valt. Ik zeg ook niet dat het hier niet hoort, ik zeg alleen dat de kans van slagen (d.w.z. gebruikers vinden met ervaring met zulke professionele bedrijven) in PNS groter is, omdat daar meer, tsja, professionals rondhangen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Icey schreef op 27 september 2004 @ 13:14:
Waarschijnlijk heeft de TS hetzelfde probleem als wat ik toen had...

Je denkt je data veilig te hebben staan op een raid 0+1 mirror (4 hdds dus), maar als een foute voeding alles opblaast heb je niks aan je backups.
Een mirror is dan ook geen backup. Als je echt een backup had gemaakt dan was een opgeblazen voeding geen probleem geweest.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 11:46
/downtime/ schreef op 27 september 2004 @ 14:19:
[...]

Een mirror is dan ook geen backup. Als je echt een backup had gemaakt dan was een opgeblazen voeding geen probleem geweest.
We hadden een backup, maar die word om de week gemaakt (dont ask :P) en laat het nou net het einde van de week zijn...

Nu is het dus dagelijkse backup. Overigens was het geen systeem kritieke data (dus geen documenten/websites), maar het was wel heel erg zonde van die week werk die er in zat, vandaar toch de recovery.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Dames Dames..... leuk en gezellig wat er nou wel een back-up is en wat niet. Wat er is gebeurd en wat je beter kan doen.. maar ondertussen weinig on-topic (nee, ik wil geen modje worden ik wil een behulpzaam topic voor iedereen)

@ Icey, het zou fijn zijn als je nog iets wist van dat bedrijf,
want blijkbaar hebben ze het toch goed gedaan... (ook al kost het een paar ruggen ...)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
hmmm weinig reacties hier...

Alhoewel dit topic in het goede forum staat is het mss wel beter om dit topic naar Professional Networking & Servers te verhuizen omdat er daar mss meer ervaringen mee zijn? Ik kan (bijna) garanderen dat er weinig over te vinden is op GoT...

Wat vind een modje ervan??

Pagina: 1