Situatie:
ADSL --> AccessPoint --> Laptop
Probleem:
Te klein bereik AccessPoint Asus WL-300. AP haalt voorkant huis niet.
Oplossing:
Tweede AP plaatsen in woonkamer, als "repeater". (WL-330g??) Geen kabels trekken dus, maar tweede AP in stopcontact, configureren en draaien.
Probleemstelling:
Is dit mogelijk met deze AP's? (WL-330g??) Heeft iemand hier ervaring mee?
Op Asus-site staat bij de 11MBit-versie wel specifiek "repeater" genoemd, maar bij de 54MBit versie niet (WL-330g).
Uiteindelijk moet ik met deze oplossing dus met de laptop van voor in het huis naar achter kunnen lopen waarbij hij gewoon contact heeft met degene met het sterkste signaal (roaming?). Hoef ik voor deze situatie geen kabels te trekken? Werkt deze repeater functie zoals ik vermoed?
Hoe moet ik dit dus eigenlijk interpreteren:
ADSL --> AccessPoint --> Laptop
Probleem:
Te klein bereik AccessPoint Asus WL-300. AP haalt voorkant huis niet.
Oplossing:
Tweede AP plaatsen in woonkamer, als "repeater". (WL-330g??) Geen kabels trekken dus, maar tweede AP in stopcontact, configureren en draaien.
Probleemstelling:
Is dit mogelijk met deze AP's? (WL-330g??) Heeft iemand hier ervaring mee?
Op Asus-site staat bij de 11MBit-versie wel specifiek "repeater" genoemd, maar bij de 54MBit versie niet (WL-330g).
Uiteindelijk moet ik met deze oplossing dus met de laptop van voor in het huis naar achter kunnen lopen waarbij hij gewoon contact heeft met degene met het sterkste signaal (roaming?). Hoef ik voor deze situatie geen kabels te trekken? Werkt deze repeater functie zoals ik vermoed?
Hoe moet ik dit dus eigenlijk interpreteren:
Hoef ik dus geen kabels te trekken naar dit tweede AP of toch? Zucht...Ethernet Adapter mode (AP client):
Act as a client station to connect with existing Access Points and wirelessly bridge traffic from Ethernet port to remote networks.
[ Voor 13% gewijzigd door Goochem op 27-09-2004 09:58 ]
Goochem