Toon posts:

Hercules 9800 Pro ingebouwd... en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren,

Ik heb dit weekend mijn 9800 Pro ingebouwd, ouwe kaart gedeinstalled en nieuwe erin geprikt,
Nieuwste drivers van Ati gehaald..
MAAR
Ik moet zeggen dat de performance mij een beetje tegenvalt..
Waar kan ik aan zien dat mijn Hercules kaartje zijn best ook echt doet?
ik bedoel niet dat ik het aantal frames per sec wil zien, behalve als ik weet wat ie zou moeten doen..
specs
P4B533 Asus Mobo
P2.4 Ghz
768 MB mem.
AGP4X slot met AGP 8x kaart dus (moet ik daar nog wat aanpassen?)
Mocht het niet volledig zijn dan hoor ik het graag.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ga maar eens benchmarken met Aquamark, etc. Dan zie je of je kaart 'normaal' presteert. Wat was trouwens je oude kaart? Als dat geen ATI was heb je kans de drivers elkaar in de weg zitten. Een herinstallatie verhelpt dat probleem.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouwe kaart was een GF4 Ti4200 128 MB
Deze heb ik via System eruit gegooid..
Is dit voldoende?
Staat er in de softwarelijst nog wat van? (ik kon het niet vinden iig)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 09:31:
Is dit voldoende?
De laatste keer dat ik een NVidia verving door een ATI had ik dezelfde problemen als jij. Die drivers gaan elkaar hopeloos in de weg zitten, het beste is dan om Windows opnieuw te installeren.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 09:31:
Is dit voldoende?
Heb je de drivers helemaal niet gedeinstalleerd dan?

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
haha ik ga dit topic maar even volgen
ga over een paar week mijn GF4 Ti4200 vervangen door een Hercules 9800 Pro :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij het vervangen van de videokaart is het erg belangrijk om de oude drivers volledig te verwijderen. Bij ATi doe je dit door naar je Add/Remove software te gaan en te kiezen voor "Remove all ATi software", voor nVidia heb je geloof ik zoiets als de denator-destroyer.
Toen ik mijn Radeon 7500 verving door een 9800 was mijn performance eerst ook heel slecht (schokkend beeld). M'n 7500 terug gedaan, netjes de software verwijderd, 9800 erin, software geinstalleerd en het ging prima. :)
Bij een Windows re-install weet je inderdaad zeker dat je oude videokaartsoftware de boel niet meer tegenwerkt.

🌞🍃

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Windows herinstallen is helemaal niet nodig, download een detonator destroyer, die haalt alle nvidia driver-restjes van je systeem af.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=202

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voordat je direct heel windows opnieuw installeerd is het wellicht handig om inderdaad een Nvidia driver killer ergens te downloaden (ff googlen). Nadat alle Nvidia drivers eraf zijn gewoon de ATI drivers netjes installeren.
Mocht dit niet werken kan je altijd je schijf nog formatteren.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Detonator destroyer is voor mij de beste optie denk ik,
Windows opnieuw installeren is mij veel te heftig...
m'n vriendin had namelijk wat performance problemen in Sims 2 :D
Ik had de AA wel hoger gezet maar vond het nog niet fantastisch..
in Warhammer vond ik het ook beter kunnen..
Bedankt voor de hulp jongens !!
GOED MEE BEZIG!

Ik zie net dat detonator destroyer nog niet compatible is met XP :(
iemand ervaringen hiermee??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 10:24 ]

• Michel551813
  • Laatst online: 08-08 11:48
Mocht detonator destroyer niet werken kun je altijd driver cleaner 3 proberen. Dat moet wel werken op XP SP2. Succes.

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Verwijderd

twiFight schreef op 27 september 2004 @ 10:02:
haha ik ga dit topic maar even volgen
ga over een paar week mijn GF4 Ti4200 vervangen door een Hercules 9800 Pro :)
Waarom een 9800 Pro?? Op dit moment ben je volgens mij in datzelfde prijsklassement beter uit met een 6800GT of 6800.
Met als grootste voordeel PS 3.0

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 11:08:
[...]

Waarom een 9800 Pro?? Op dit moment ben je volgens mij in datzelfde prijsklassement beter uit met een 6800GT of 6800.
105 euro??

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hmm... Een 6800 is toch wel een stuk duurder dan een 9800Pro, hoor! Een 9800 zit rond de 200 euro, een 6800 rond de 300. Vind ik nogal een verschil...

Verwijderd

105?!?! eerder 200 voor de 9800pro en 300 voor de 6800 ?:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 11:16:
105?!?! eerder 200 voor de 9800pro en 300 voor de 6800 ?:)
Ik heb toch echt mijn Hercules 9800 Pro voor 105 euri gekocht...
Wie zegt dat ik hem in de winkel heb gekocht..

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 11:20:
[...]

Ik heb toch echt mijn Hercules 9800 Pro voor 105 euri gekocht...
Wie zegt dat ik hem in de winkel heb gekocht..
Meldt dat hier dan niet |:( , anderen kopen hem namelijk wel voor 200 euro.

Verwijderd

Topicstarter
right...

goed om niet in bullshit af te dwalen dank voor de reactie's :)
Ik ga me ermee redden TOPPIE

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 11:08:
[...]

nee hoor, die 9800 pro zit in prijsklasse gratis.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem, ik heb een saphire 9800 pro 128mb maar die werkt echt als dikke poep. Heb windows2000 al opnieuw geinstalleerd, maar het is niet merkbaar beter als mijn oude gf4 4200ti. Nieuwste drivers, via drivers, sp4 geinstalleerd, maar gewoon traag, indicatie: 110 fps bij q3 op 1024*768. Dat is gewoon kut. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 20:20:
Ik heb een soortgelijk probleem, ik heb een saphire 9800 pro 128mb maar die werkt echt als dikke poep. Heb windows2000 al opnieuw geinstalleerd, maar het is niet merkbaar beter als mijn oude gf4 4200ti. Nieuwste drivers, via drivers, sp4 geinstalleerd, maar gewoon traag, indicatie: 110 fps bij q3 op 1024*768. Dat is gewoon kut. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Definieer "werken als dikke poep" :? Is hij traag? Hapert hij? Wat zijn je benchmarkscores?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je toevallig een 128bit versie? Met een normale 256bit 9800 PRO moet je in 3dmark03 rond de 5500 halen, afhankelijk van de rest van je systeem.

Verwijderd

heb m niet gebenchmarked, maar het lijkt wel of ie gewoon niet sneller is dan een gf2 ofzo, 110 fps in q3 haalde ik met zelfde instellingen ook met een gf2, bij farcry bijvoorbeeld op 1024*768 en medium detail schokt ie ook een beetje, ik merk gewoon geen performance verschil in vergelijking met mijn ouwe gf4 4200 ti.

Verwijderd

ga eens 3dmark runnen, ik had diezelfde kaart en haalde 5700 3dmarks, als je ook ongeveer zoveel scoort zit t wel goed :)

Verwijderd

heb 3d mark 03 gedaan, resultaat : 4899 3dmarks.
Dat met een AMD athlon xp 1800 en ati radeon 9800 pro.

ik heb even gekeken bij de online result browser van 3dmark, hoogste score ligt bij de 6200 ongeveer met zelfde proc en kaart als ik. Nou hoef ik niet het hoogste te halen wat er te halen valt maar ik vind 4899 niet echt hoog ofzo..

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07 06:36

bAdmuTs

mAzE

Klopt wel ongeveer, ik haal met een 9800 pro en een 2400+ 5300 benchmarks in 03 :).

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 21:04:
heb m niet gebenchmarked, maar het lijkt wel of ie gewoon niet sneller is dan een gf2 ofzo, 110 fps in q3 haalde ik met zelfde instellingen ook met een gf2, bij farcry bijvoorbeeld op 1024*768 en medium detail schokt ie ook een beetje, ik merk gewoon geen performance verschil in vergelijking met mijn ouwe gf4 4200 ti.
Geef eens specsvan je systeem, en heb je de nvidia drivers volledig gedeinstalleerd, dus met zijn proggie wat hierboven ergens werd gezegd (weet het ff niet meer :P)
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 19:37:
heb 3d mark 03 gedaan, resultaat : 4899 3dmarks.
Dat met een AMD athlon xp 1800 en ati radeon 9800 pro.

ik heb even gekeken bij de online result browser van 3dmark, hoogste score ligt bij de 6200 ongeveer met zelfde proc en kaart als ik. Nou hoef ik niet het hoogste te halen wat er te halen valt maar ik vind 4899 niet echt hoog ofzo..
Ik denk dat die gasten dan flink hebben overgeclocked, want een xp1800+ met een 9800pro en dan 4899 punten halen vind ik toch redelijk normaal...!

[ Voor 34% gewijzigd door T i M op 28-09-2004 21:54 ]

Verwijderd

AMD athlon 1800xp asus a7v333-x moederbord, 512 ram ati sapphire radeon 9800 pro, win2k net gereinstalled, nieuwste drivers erop, had zelfs voor reinstall die detonater destroyer gebruikt en nog een programma die het zelfde zou moeten doen, maar die vonden allebei helemaal niks, na reinstall nog steeds geen verbetering.

Met die gf4 vond ikh et niet erg dat ie farcry bijvoorbeeld niet goed speelde, want dat had ik ook niet echt verwacht van die kaart, maar van deze kaart verwacht ik toch wel dat ik farcry zonder fpsdrops en gewoon vloeiend moet kunnen spelen op 1024 met minimaal medium detail, en al die aa fsa en weet ik veel fps vertragende rommel af, maar dat is niet het geval.

• twiFight
  • Niet online
moet opzich mogelijk zijn maar de beperkende factor hier is je cpu, niet je videokaart.

je videokaart zit nu uit zijn neus te eten. Ik haal nu met een 2100+ pas alles uit mijn ti4200. uit ervaring weet ik dat met een 9800 pro je met een betere processor VEEL (en ik bedoel écht véél) meer uit die videokaart kan halen.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 15:41

makje

Professioneel prutser

Farcry houdt wel van een snelle processor en van 1GB geheugen is hij ook niet vies.

Oftewel: je verwacht teveel van je systeem, de nieuwste generatie spellen zoals Farcry en Doom 3 hebben (eindelijk) de hardware weer ingehaald en maken de nieuwse en duurste hardware weer interessant...

9800x3d

Verwijderd

Hmm oke dus zou ik meer uit mijn kaart willen halen zou ik eigelijk cpu mobo en geheugen moeten veranderen. Klinkt wel logisch, maar dat zou betekenen dat zelfs bij q3 mijn proc de videokaart zit te fucken, waardoor wat voor kaart ik er ook inprik ik geen fps verbetering krijg.
Pagina: 1