DVD branden gaat erg traag

Pagina: 1
Acties:

• indobesar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07-2023
hi,

Ik heb een medion cybermaxx mobile amd athlon xp m 2500+ 512 mb ddr ram met daarin een qsi dvdrw sdw 041. Branden van een DVD duurt 5,5 uur terwijl Windows bijna niet meer te benaderen is tijdens het branden. Het vreemde is dat de CPU slechts op 1 tot 3 % van zijn totale vermogen werkt. Ook mijn DMA staan correct ingesteld. Wat nog vreemder is; het branden van een cd-tje doet hij wel keurig in 8 minuten.

Dit probleem komt vaker voor bij dit type laptop, met dezelfde DVD-writer….

Hoe kan het probleem verholpen worden? Nieuwe Firmware of misschien een andere writer?

ik heb de helpdesk net gemaild, maar het is al vrijdag avond...dus hopelijk krijg ik maandag gelijk bericht...

Verwijderd

ik denk dat ze met een firmware update moeten komen voor deze brander in de cybermaxx maar om het draadje ook met een knipoog te verlengen naar de toekomst { longhorn alpha 4074 build} met de opvolger van xp deze alpha build is met geen mogelijkheid te instaleren op de cybermaxx na bootscreen een blauw crash scherm en heeft het over instellingen in de bios enz.. maar in de bios valt niet echt veel in te stellen . Al met al zouden er nog heel wat firmupdates ook voor de laptop zelf moeten gaan komen om de opvolger van xp op een laptop te kunnen draaien. Of het heeft te maken met de ali chipset onboard de cybermaxx die een instalatie van een longhorn build verpest...

groetjes marco

Verwijderd

Hoi, heb je al wat vernomen van die helpdesk? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem :(
ik heb de helpdesk net gemaild, maar het is al vrijdag avond...dus hopelijk krijg ik maandag gelijk bericht...