Toon posts:

[XP] Partitietabel waarschijnlijk verpest*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels al gezocht hierop werd er alleen niet wijzer uit omdat mijn probleem toch wat anders ligt.

Ik was gewoon bezig op me computer beetje klooien in photosjoep
totdat mijn computer vreemd ging doen. Mozilla deed net of opnieuw geinstalleerd was en nog wat andere fratsen. Netjes de computer afgesloten voor een herstart.

Daar komt het.. herstarten en bij het windows XP loadscherm starte ie weer opnieuw op. Kwam in het venster om XP via safe mode opstarten gedaan weer bij het loadscherm een reboot.

Win XP cd erbij gehaald en met diepe sugt opnieuw gaan installeren.
Ik heb 2 partities c, d. C moest me XP opnieuw. C netjes geformateerd en XP
opnieuw op gezet. XP helemaal geinstalleerd en ik dacht fijn al me bestanden te hebben behouden.

Bij het opene van me d schijf krijg ik de volgende melding:
D-schijf is niet geformateerd
wilt u nu formateren.

WTF valt hier nog aan te redden. Ik heb nix aparts gedaan tijdens het installeren gewoon as usual en dat gaat altijd goed behalve dit keer.

Ik had al gezocht in search naar topics die hier op lijken maar werd er helaas niet wijzer uit..

overige specs van pc

Intel Pent 4 2,6Ghz, Asus P4P800-E deluxe, Maxtor Diamond plus Sata 120gb,
Sapphire Radeon 9800 Pro zooitje draaide dus op XP.

Iig alvast bedankt..

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou met datarecovery programma's kunnen proberen om nog zo veel mogelijk te herstellen. PC Inspector File Recovery heeft bij mij meerdere malen zo erg veel data weer teruggehaald. Wat je ook doet: schrijf niet naar die partitie. Als daadwerkelijk je partitietabel kapot is en je moet recoveren, dan zal de kans steeds kleiner worden om alles terug te halen, als je naar die partitie hebt geschreven.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 27 september 2004 @ 10:30:
Je zou met datarecovery programma's kunnen proberen om nog zo veel mogelijk te herstellen. PC Inspector File Recovery heeft bij mij meerdere malen zo erg veel data weer teruggehaald. Wat je ook doet: schrijf niet naar die partitie. Als daadwerkelijk je partitietabel kapot is en je moet recoveren, dan zal de kans steeds kleiner worden om alles terug te halen, als je naar die partitie hebt geschreven.
Thnx zal ff kijken wat ik er mee kan doen en of het lukt om uberhaupt nog iets trug te halen

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Is de schijf NTFS of FAT?
Bij een FAT schijf kun je met ranisch partition manager vaak de partities herstellen.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op 27 september 2004 @ 12:16:
Is de schijf NTFS of FAT?
Bij een FAT schijf kun je met ranisch partition manager vaak de partities herstellen.
Partitie is NTFS.

Na het verwijderen van me c partitie en nieuwe aan gemaakt te hebben
waarna XP opnieuw geinstalleerd te hebben deed ie het weer
erg duister maar ok.
gauw alles op dvdtjes wegbranden en compleet cleanen
iig bedankt voor de reacties.

greetz bas

topic mag slotje op :+

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 15:27 ]