[XP] EFS: Decrypt files met keys en wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Even kort (ik heb alle topics met 'EFS' in de naam gelezen, serieus, en ook op Microsoft KB);
Ik moet mn files op een oude HD decrypten. De keys (meerderen, ook de privates) staan er ook nog op, zo zie ik in Advanced EFS decryption van ElcomSoft (kan helaas niet veel want is trial versie :(). Hij zou het kunnen dus ik neem aan ik zelf ook, maar hoe? Kan iemand me even vertellen hoe deze oude keys + username + wachtwoord te gebruiken om die oude bestanden terug te krijgen vanuit mijn nieuwe WinXP SP2 partitie? Thanks!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok persoonlijk dat het het meest gemakkelijk gaat zijn om je oude Windows te proberen weer startbaar te krijgen - wat is de reden waarom dat niet lukt? :)

Verwijderd

Je username en password zal je niet gemakkelijk teurgkrijgen met de encryptie in de sam file die xp hanteerd, tenzij je een relatief simpel password hebt.

• Stan
Je begrijpt het niet;
Ik weet de username en passwords nog en de keys staan ook allemaal nog prima in orde op de betreffende Windows-partitie. Advanced EFS decryption (een prog) geeft dit alles ook keurig aan en dat ie ze zou KUNNEN decrypten, ware het niet dat het shareware is :()
Die hele Windows is niet startbaar helaas, daarom moest ik ook een nieuwe installen (op een andere schijf, ik heb de oude waarover het gaat er nu dus bijgehangen).

• Stan
Ik heb overigens die keys niet in een (pfx?) file, die files kan ik namelijk met search niet vinden. Maar dat Advanced EFS proggie komt wel met 12 keys aanzetten op die schijf waarvan 2 private keys. Deze kan ik dus niet importeren in certmgr.msc en het zo oplossen?

• Stan
Als dat proggie het kan, die keys (ook privates) weer vinden op die disk en ook gebruiken en vervolgens mijn files decrypten als ik mijn username en password geef, dan kan ik het toch ook zeker wel gratis zelf op een of andere wijze?? Please? Laatste keer. :'(

Verwijderd

Hoi,

Ik zit min of meer met hetzelfde probleem.
Ik gebruik hetzelfde prog alleen geeft het prg bij mij na het scannen voor de sleutels een paar groene en 2 rode regels aan.

Heeft iemand een idee hoe ik de 2 rode regels (keys in het prog) groen krijg?
Of weet iemand waar op de HD ik de keys kan vinden die door dit prog (Advanced EFS decryption) wel gevonden worden?

Groetjes,

S
Pagina: 1