MSI K8N Neo Platinum / Athlon 64 3000+ / 1gb /120 gb + 20 gb / Win XP Pro+SP2
En als je nu eens een nieuw mp3'tje maakt/download. Klinkt doe wel goed, of klinkt die ook meteen slecht?
Hmm dat kan alleen als ze op de een of andere manier re-encoded zijn.koelkik schreef op 26 september 2004 @ 23:58:
Hoge tonen weg en de zanger lijkt wel in de gang te staan. Wat bestanden aan een ander gegeven en na branden door hem klinkt het uit zijn HiFi set ook allemaal net zo slecht.
virus ofzo? (zou geen virus kennen die dat doet maar ok)
beetje vaag eigenlijk.. zekers als ze gebrand ooki zo vaag zijn, dan ligt het puur aan de files die veranderd zijn lijkt me
[ Voor 24% gewijzigd door Spikey op 27-09-2004 00:31 ]
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
met een programma dat geen eigen mp3 decoder heeft? windows media player ofzo?
als je codec fucked up is, en het brand programma gebruikt die codec ook, is het logisch dat het slecht klinkt.
Gebruik eens Winamp om ze te luisteren (heeft eigen mp3-codec)
en Nero om ze te branden
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
- burnatonce (gebruikt MAD (MPEG Audio Decoder, goede decoder, beetje berucht om veel clipping bij decoding, maar goed voor jouw doeleinden om te kijken of 't niet aan 'n instelling van je geluidskaart ligt of misschien wel de geïnstalleerde codec)
- foobar2000 audio-cd writer plugin (gebruikt Nero om te branden, heb dat geïnstalleerd)
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
wat is er dan vuil aan een codec pack?mahi schreef op 27 september 2004 @ 01:14:
Ik kan niet garanderen dat dit hetzelfde is, maar ik heb iets soortgelijks gehad. Ik weet al lang niet meer hoe het kwam, maar plots klonken alle mp3's gestoord - metaalachtig zoals jij omschrijft. Het gekke was dat dit enkel voorkwam in Windows Media Player en Media Player Classic. Winamp en foobar2000 hadden er geen last van. Daarmee dat de logische conclusie natuurlijk ook was dat er iets mis moest zijn met de codec die Windows gebruikt voor mp3 decodering. Ik heb dat toen zeer eenvoudig opgelost door uit het Kazaa Lite codec pack de Fraunhofer mp3 codec te installeren (niets anders uit dat pack want codec packs zijn vuiligheid).
ik ben het gedeeltelijk met je eens maar nu gebruik ik al een redelijke tijd kazaa lite mega codeck pack en moet zeggen dat alles er zeer netjes op staat. Al sinds ik het gebruik geen problemen gehad met codecs enzo. Zowel bij decoden als encoden.
[ Voor 17% gewijzigd door Pixal op 27-09-2004 01:36 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Ganja-Cape op 27-09-2004 07:55 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
In principe is daar niets mis mee. Als ik mp3's wil branden met foobar (doe ik nauwelijks, want ik gebruik Nero niet, maar stel dat...), dan wil ik ook gebruik maken van de Advanced Limiter DSP om clipping te voorkomen, en misschien wel de equalizer, en mensen met 'n discman zullen veel baat hebben bij de Crossfeed DSP, wat 't stereo-effect wat reduceert om luistervermoeidheid te voorkomen en het wat natuurlijker maakt, vergelijkbaar met luisteren door boxen (stereo-effect is dan ook niet meer 100% gescheiden, loopt in de ruimte wat in elkaar over).deepspace schreef op 27 september 2004 @ 08:10:
WTF, brand WMP dan ook die effecten op audio-CD? Ik wist dat de player fout was... maar zo fout?
Nieuwste lame gedownload. Nu klinkt het een stuk beter.
Moderator: van mij mag deze op slot.
MSI K8N Neo Platinum / Athlon 64 3000+ / 1gb /120 gb + 20 gb / Win XP Pro+SP2