[Outlook Express] ERR Authentication failed

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop3.quicknet.nl', Server: 'pop3.quicknet.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Authentication failed', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92

Laat ik maar gelijk met het foutbericht beginnen ;)

Ik kan dus geen mail ontvangen van de quicknet server met outlook express en winXP pro. De webmail werkt WEL en met Thunderbird werkt het ook. Het probleem deed zich zomaar voor, zonder dat ik daarvoor iets had geinstalleerd o.i.d.

PC is virusvrij en spy/adware vrij (voor zover mogelijk)

Op google en GoT is vrijwel niets te vinden, en op de microsoft knowledge base worden fouten met deze errorcodes alleen gerelateerd aan dingen als exchange enz. die ik helemaal neit heb draaien.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 12:20
Heb je niet per ongeluk "Log on using Secure Password Authentication" aangezet?

Anders lijkt het er toch op dat je wachtwoord verkeerd ingevult is :)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:34

lordsnow

I know nothing

Probeer eens in O.E. het betreffende account te verwijderen, en daarna als nieuw account aanmaken.

• thettes
Verwijderen en opnieuw aanmaken heb ik al een aantal keer geprobeerd, wachtwoorden en username natuurlijk ook (en die werken overigens wel bij de webmail dus ik ben ze niet vergeten o.i.d. ;))

En de Log on using Secure Password Authentication staat uit, zols het hoort (als ie aanstaat werkt het overigens ook niet)

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 12:20
thettes schreef op 27 september 2004 @ 12:07:
En de Log on using Secure Password Authentication staat uit, zols het hoort (als ie aanstaat werkt het overigens ook niet)
Nee, da's echt iets dat de server moet ondersteunen. En vaak is dat niet het geval.

Je zegt dat het met andere clients wel werkt... als je met de hand een Telner verbinding maakt, krijg je dan dezelfde error:

Dus, Telnet starten naar je pop3 server op poort 110 en dan na de + OK:
USER <je inlognaam>
+OK
PASS <je wachtwoord>

Komt er dan ook een authentication error?

• thettes
Ja dan ook, zelfs als ik vanaf een andere pc telnet.

(-ERR authentication failed)

• thettes
Toch maar even kicken, want hoewel het niet mijn pc is maar die van mijn vader, blijft het vervelend ;)
Pagina: 1