Ervaringen prescot voltage

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
goeie dag mensen, ik zou wel es weten wat jullie ervaringen zijn met de prescot, Ik heb zelf een keer de prescot max op 1.53Volt laten lopen, maar dat was eigelijk perongeluk, men voltage bleef et zelfde nadat ik men northwood had vervangen met de prescot, toen ik opeens zag op Intel dat die max 1.41V aan kan, snel ff terug gezet. Maar wat is nou echt de grens dat je prescot overleid? of kan overleiden?

Blaad

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
voltage zit in theorie geen grens aan.
maar meer voltage = meer warmte
en daar zit wel een max aan

[ Voor 6% gewijzigd door Countess op 26-09-2004 22:40 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-02 12:28
zBEASTORz schreef op 26 september 2004 @ 22:37:
goeie dag mensen, ik zou wel es weten wat jullie ervaringen zijn met de prescot, Ik heb zelf een keer de prescot max op 1.53Volt laten lopen, maar dat was eigelijk perongeluk, men voltage bleef et zelfde nadat ik men northwood had vervangen met de prescot, toen ik opeens zag op Intel dat die max 1.41V aan kan, snel ff terug gezet. Maar wat is nou echt de grens dat je prescot overleid? of kan overleiden?
Volgens mij is het overlijden hoor :X

Verwijderd

hij zal waarschijnlijk niet overlijden door hoger voltage, misschien op een gegeven moment niet opstarten uit veiligheid, of uitvallen omdat ie te warm word :) dus op zich kan je ermee kloten,
als je dan toch je voltage omhoog helpt kan je ook een stukje proberen over te clocken :)

Verwijderd

M'n athlon 64 3500+ hoort op 1.5V te draaien, ik heb hem op 1.45 gezet, en hij draait stabiel, maar als je naar de PiFAST races gaat kijken, en naar de CPU's die d'r achter zitten, zie je dat die mensen hem vaak tegen de 2V aan hebben zitten.

Moraal:

Een CPU draait op het voltage wat hij nodig heeft om stabiel te draaien. De fabrikant geeft daar bepaalde waardes voor op (bijv: 1700+: 1.6V, 2600+: 1.65V), en een geupdate moederbord past zich daarop aan. Je kan er zelf mee klooien, als je een érg goed exemplaar hebt (midden waver, goeie kwaliteit), zal hij ook stabiel zijn op een lager voltage, en op een hoger voltage sneller kunnen draaien.

Maar, hoe meer volt & hoe lager de kwaliteit = hoe heter hij wordt.