[Monitors kapot] Door videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:24

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Hoi,

Bij een huisgenoot van me is vorige week de monitor kapot gegaan. Niets aan de hand zou je zeggen dat kan altijd gebeuren: klopt ;)

Maar omdat de vervangende monitor (ergens 2e hands vandaan gehaald) nu ookal kapot is gegaan (2 monitors binnen 1 week) begin ik het me toch af te vragen. Kan het zijn dat de videokaart in de computer deze monitors kapot maakt? Ik dacht dat uit een videokaart geen hoge voltages kwamen enzo. Dat het aan het spanningsnet (230 volt) ligt lijkt me sterk aangezien de rest van de apparatuur wel nog goed werkt (in het hele huis trouwens).

Als ik nu een 3e monitor ga aansluiten loop ik dus de kans dat ook deze kapot gaat. Wat moet ik doen nu? Wil het liefst niet nog een kapot beeldscherm....

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
anders meet je hoeveel volt of ampere er uit de kaart komt. maar ik denk niet dat het kan, heb er nog nooit van gehoord!!! is het een digitale uitgang of gewone?!

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
zijn de monitoren wel kapot? probeer ze eens op een andere pc. Misschien is de vga kaart alleen kapot of wordt die te warm en lijkt het dat de monitor kapot is.

Even een andere vga kaart proberen.

Als je dat al hebt geprobeerd dan nvm deze reply ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er komen zeker geen hoge voltages uit de videokaart, maar er is wel een manier waarop een kaart een monitor de welriekende tuin in kan helpen- te hoge frequenties doorgeven...

Als je monitor maar pakweg 800x600@60Hz aankan en je heb 800x600@75Hz voert, dan kun je op gegeven moment hoogfrequente gepiep horen en kunnen de interne trafo's het begeven :o

Moraal: gewoon in-spec voor de monitor draaien :z

Doe je dat al :? Dan ligt het niet aan VGA kaart. Punt.

Oslik blyat! Oslik!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

'Ergens een tweede monitor vandaan halen'. Garantie tot de deur/straat zeker. ;)

Als een derde monitor kapot zou gaan, waarvan je zeker weet dat deze goed is, zou ik me pas zorgen maken. Van wat voor merk waren beide monitoren?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
dion_b schreef op 26 september 2004 @ 23:08:
Als je monitor maar pakweg 800x600@60Hz aankan en je heb 800x600@75Hz voert, dan kun je op gegeven moment hoogfrequente gepiep horen en kunnen de interne trafo's het begeven :o
Niet te verwarren met het hoogfrequente gepiep van het opwarmen van de monitor natuurlijk :Y)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:24

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Oke bedankt mensen, ik zal het straks proberen als ik thuis ben.
Later meer dus ;)

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 14:30

Magic666

No one's neighbour!

hmmm zoiets heb ik vorige week dus ook meegemaakt:

Ik had een Iiyama van 4 jaar oud, die sloot ik aan op een andere pc en knal daar ging mijn beeld! Eerst allemaal strepen en na een herstart werd het beeld langzaam maar zeker steeds donkerder!

Terug gezet op mijn eigen pc en het beeld bleef zo donker! :(

Nieuwe monitor (Philips 109P40) en alles is weer perfect! :)
Pagina: 1