vastloper na verplaatsen desktop pc

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Tot vandaag stond mijn pc thuis, maar omdat ik hem toch voor de studie nodig had, heb ik hem verplaats naar mijn kamer (studentenhuis dus)

Op onverklaarbare wijze heb ik nu last van vastlopers, oftewel hij bevriest gewoon helemaal. Geen foutmeldingen of niets. Wat zou een oorzaak kunnen zijn, en wat eraan te doen?

heb al nieuwe radeon drivers geprobeert, zonder succes. Als ik normale applicaties draai weinig problemen, alhoewel ik dan ook wel vastlopers heb. Bij games loopt tie sneller vast

Verdere info

Win XP
Systeem zie onder, temperatuur rond de 75 oC

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je hem alleen maar verplaatst hebt is het eerste wat er in mij opkomt. Heb je in dat studentenhuis wel een geaard stopcontakt zitten?

[toevoeging]
Is de "aarde" toch wel aangesloten? Wie weet heb je wel een "geaard" stopkontakt, maar met een lose aarde aansluitng:) :? Ik zeg maar wat hoor...

[ Voor 43% gewijzigd door Br@m op 26-09-2004 22:14 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
yeps, had ik thuis trouwens ook

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

75C is wel erg veel, wat zijn je specs? want ik zie ze niet in je post staan.

En controleer nog effe of het ding nu geaard is aangesloten, dat kan namelijk ook ineens instabiliteitsproblemen geven.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:23
Kabeltjes in de kast nagekeken?

Last van aardstralen/magnetisch veld? :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
gigabyte 7VRXP
Athlon XP 2100+
1024 MB DDR
club3d radeon 9600 Pro
sblive 5.1

over temperatuur:
/Een Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt
uit de faq.

Voor de tijd ook geen problemen mee gehad, lijkt me sterk dat ie in een ander vetrek nu ineens vastloopt?

Heb BTW de kast al lost staan, geen verschil

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 18:32

makje

Professioneel prutser

Dus je hebt je kast verplaatst en nu is je temperatuur ineens x graden hoger? Misschien moet je dan eens controleren of je koeler nog wel helemaal goed zit. 75 graden valt dan misschien nog wel binnen de specificaties, voor een langere duur is dat toch echt schadelijk...

9800x3d

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Is het in je studentenkamer net een paar graden warmer dan in de ruimte waar hij eerst stond?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
mwa, normale kamer temperatuur.

Anders toch maar eens extra koelers kopen.

Maar als hij eerder niet eens vastliep onder zware games, hoe kan het dan dat hij nu al vastloopt onder windows??

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 18:32

makje

Professioneel prutser

greatgonzo schreef op 26 september 2004 @ 22:25:
mwa, normale kamer temperatuur.

Anders toch maar eens extra koelers kopen.

Maar als hij eerder niet eens vastliep onder zware games, hoe kan het dan dat hij nu al vastloopt onder windows??
Tja, als hij na de verhuizing anders doet dan ervoor en je hebt in je nieuwe huis geen externe factoren als instabiel energienet, witheet gestookte kachels en paranormale verschijningen :P , dan lijkt het mij voor de hand liggend dat er tijdens het verhuizen iets fysiek is gebeurd met je pc.

Schroef dat ding dus eens open en kijk of er een pcikaart/geheugenreepje/IDE kabel etc. ietwat los zit. Als je het niet scheef ziet zitten, druk het dan toch nog eens extra aan voor de zekerheid.

Mij lijkt het meest waarschijnlijk dat je cpu koeler niet goed (meer) zit. Dat zou verklaren waarom je processor nu ineens 75 graden wordt in Windows en het systeem tijdens een zwaar spel vast slaat.

Een 2e mogelijkheid is een voeding die bij belasting moeite heeft om de juiste voltages af te geven. Echter lijkt mij dat de verhuizing daarin niet direct een rol zal hebben gespeeld.

Gebruik anders ook eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

9800x3d

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jullie hebben het wel over "nu is tie ineens 75 graden" Maar ik lees nergens van de TS wat de temp hiervoor was?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
volgens mij ook zo'n beetje dezelfde temp.

Tja, heb er zo'n standaard boxed cooler opzitten die niet al te best koelt. Maar tot nu toe nooit problemen gehad, dus waarom nu inees wel??

pc staat btw zo'n beetje naast de tv/home cinema set. Kan dit nog instabiliteitsproblemen geven?

[ Voor 24% gewijzigd door greatgonzo op 26-09-2004 22:52 ]

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Staat er iets in de buurt waar zware elektromagnetische straling vanaf komt ofzo? Een dikke speaker, een hoogspanningskabel? Lijkt me sterk, maar goed.

Heb je misschien op de oude plaats netwerkshares gemount, die ie nu niet meer kan vinden? Lijkt me ook stug dat ie daardoor zou vastlopen trouwens.

Je zegt trouwens dat het in games sneller gebeurt. Misschien wordt je GPU wel te heet en niet je CPU. Controleer eens of het fannetje dat erop zit nog goed vastzit en soepel draait (op sommige nieuwe videokaarten zitten zulke flutsinkjes met een klein fannetje..). Probeer eens een andere videokaart eventueel.
Pagina: 1