Toon posts:

Trust 5.1 headset stekkerke (elektronica mensen), probleemke

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een Trust 5.1 Headset gekocht.
Het probleem is dat ik niets hoor in de rechter rear speaker.
Ik heb het probleem gevonden. Het ligt namelijk aan het verbindingsstekkerke.
Ik heb alles uitgemeten en in 'schema' gezet:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/samsite3000/brol/trust/trust5.1.gif
Ik vind dus geen 2de Rear-aansluiting. Ik veronderstel dat dat C is, maar het kan ook G of H zijn (voor wat die overige dan dienen.. iemand een idee?)

Ik zou dus eens die draad zelf maken ipv hem aanstukken te snijden.
Het probleem is dat die dikke stekker me niet direct bekend voorkomt.
Ik heb er dus een paar foto's van gepakt.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/samsite3000/brol/trust/truststekkertke3.gif
uitvergroting
Kan mij iemand vertellen welke stekker dit is, hoe het heet en of het appart verkrijgbaar is en wat de 2de aansluiting van de rear is? C?

Merci,

Crocky,

Verwijderd

Is dit nou de kabel van t kastje naar de pc of die van de koptelefoon? Doet ie t wel goed als je de speakers aansluit op de trust?
Het is iig een 9 pins mini-din connector.
Ik heb dezelfde connector als ingang op me hercules 5.1 surround set, maar ik heb bijna 2 jaar naar de kabel gezocht die tussen het kastje en de pc hangt, niemand kon me helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 02:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply,

goed idee van die speakers. Ik heb eens geluisterd op de uitgang van de rear en daar komt er ook geen geluid uit de rechterkant.
1 ding is zeker: het ligt niet aan de hoofdtelefoon zelf. Dus aangezien ik één iets te kort kom in mijn meting zal het wel aan die kabel liggen die van de pc naar het trustkastje gaat.
'k ga eens een nieuw kabeltje maken.

Als het dan nog niet gaat, kan ik het nog altijd terugbrengen naar de winkel (maar die ligt nogal ver)

Crocky,

Verwijderd

Topicstarter
het maken van een nieuw kabeltje zal niet nodig zijn.

Er zat zo'n pinnetje in de stekker gebogen.
Alles werkt nu perfect.