Ik probeer een connectie te maken naar een sql database vanaf mijn client waarop ik de asp pagina schrijf.
Als ik wil connecten krijg ik de volgende melding:
Als ik een sqlConnection maak via de wizard en dant test connection doen werkt het prima, maar als ik dan de pagina test locaal dan krijg ik die error.
De code is wel goed, want als ik de pagina kopieer naar de IIS webserver (Server 2003) dan werkt het allemaal prima. Dus hier kan het niet aan liggen.
Het lijkt iets te maken te hebben met toegang en permissions .....
Als ik wil connecten krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
| SQL Server does not exist or access denied. Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code. Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: SQL Server does not exist or access denied. |
Als ik een sqlConnection maak via de wizard en dant test connection doen werkt het prima, maar als ik dan de pagina test locaal dan krijg ik die error.
De code is wel goed, want als ik de pagina kopieer naar de IIS webserver (Server 2003) dan werkt het allemaal prima. Dus hier kan het niet aan liggen.
Het lijkt iets te maken te hebben met toegang en permissions .....