Ik ben me eens lekker aan het verdiepen in FreeBSD. Bevalt prima eigenlijk, even wennen na Debian maar als desktop systeem moet dit goed gaan lukken. Heb X al up met KDE, geluid werkt, verder alles wat ik nodig heb op zich, alleen ik krijg mijn Wacom Graphire USB niet aan de praat met XFree86 4.3.0. Hij wordt wel herkend bij booten en hij werkt op zich wel (hexdump van /dev/uhid0 geeft wel reactie als ik mijn pen beweeg) maar werken onder X ho maar. Ik probeer nu de wacom driver van XFree86 maar ik heb her en der gelezen dat de usb versie van de wacom niet zou werken met freeBSD, alleen onder linux. En dat kan dus wel kloppen. Onder Linux heb ik mijn wacom wel aan de praat gekregen. 
Er schijnt wel een driver usbtablet te zijn die zou moeten werken met freeBSD maar die heb ik niet, en kan ik eigenlijk ook nergens vinden, heb me rot gezocht. Ja behalve een source maar ik krijg deze niet gecompileerd, zou niet zo goed weten hoe, moet toegeven dat ik daar weinig tot geen ervaring mee heb....
Relevant stukje uit mijn XF86Config:
Iemand die het wel is gelukt om de wacom werkend te krijgen onder freeBSD?
Er schijnt wel een driver usbtablet te zijn die zou moeten werken met freeBSD maar die heb ik niet, en kan ik eigenlijk ook nergens vinden, heb me rot gezocht. Ja behalve een source maar ik krijg deze niet gecompileerd, zou niet zo goed weten hoe, moet toegeven dat ik daar weinig tot geen ervaring mee heb....
Relevant stukje uit mijn XF86Config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Section "InputDevice"
Identifier "WacomP"
Driver "wacom"
Option "Device" "/dev/uhid0"
Option "Type" "stylus"
Option "Mode" "Absolute"
Option "USB" "on"
Option "AlwaysCore" "on"
EndSection
Section "InputDevice"
Identifier "WacomE"
Driver "wacom"
Option "Device" "/dev/uhid0"
Option "Type" "eraser"
Option "Mode" "Absolute"
Option "USB" "on"
Option "AlwaysCore" "on"
EndSection
Section "ServerLayout"
Identifier "Simple Layout"
Screen "Screen 1"
InputDevice "Mouse1" "CorePointer"
InputDevice "WacomP" "SendCoreEvents"
InputDevice "WacomE" "SendCoreEvents"
InputDevice "Keyboard1"
InputDevice "Keyboard1" "CoreKeyboard"
EndSection |
Iemand die het wel is gelukt om de wacom werkend te krijgen onder freeBSD?