DV capture probleem - blocky video na een stukje capture

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 13:44
Hoi,

Ik heb het idee dat ik over iets heen kijk.

Als ik dv capture dan gaat m'n beeld na een kort stukje over in een blocky, nauwelijks te zien geheel. Audio loopt nog even door waarna de applicatie tot de conclusie komt dat er niet veel meer te capturen valt. Dit kan na 5 seconden zijn, kan ook na 1 minuut zijn.

Software:
win2k sp4
Pinnacle studio 8.6
Ulead videostudio 7
videoghost
(alledrie capture applicaties, alledrie zelfde probleem)

Hardware:
Athlon XP1600
Epox EP-8KTA3(+)Pro
768mb sdram
ATI Radeon 9600 SE
2xMAXTOR 6L040J2 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Creative SB Live!
Ethernet kaartje en verder niet veel anders
Dynalink firewire kaartje met via 1394ohci controller chip
Samsung DV camcorder.

DMA 02 Undetermined Standard floppy disk controller
DMA 04 Undetermined Direct memory access controller
IRQ 00 Exclusive System timer
IRQ 01 Undetermined PC/AT Enhanced PS/2 Keyboard (101/102-Key)
IRQ 04 Shared Communications Port (COM1)
IRQ 05 Shared VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
IRQ 06 Exclusive Standard floppy disk controller
IRQ 07 Exclusive Printer Port (LPT1)
IRQ 08 Exclusive System CMOS/real time clock
IRQ 10 Shared RADEON 9600 SERIES
IRQ 11 Shared Intel(R) PRO/100+ Management Adapter #4
IRQ 12 Shared Creative SB Live! series(WDM)
IRQ 12 Shared VIA USB Universal Host Controller
IRQ 13 Exclusive Numeric data processor
IRQ 14 Exclusive Primary IDE Channel
IRQ 15 Exclusive Secondary IDE Channel

Ik ben uptodate met drivers, security patches en directx.

Een flinke tijd terug (zo'n 2 jaar) heeft dit systeem wel gewerkt maar toen had ik nog een hercules 3d prophet kaart. Kan me niet voorstellen dat dat zulke problemen veroorzaakt.

Iemand ideeen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Hallo,

Ik werk zelf ook al een tijdje(4 jaar) met videobewerking.

Vroeger gebruikte ik een DV500-kaart van Pinaccle.
Ik had daar veel last mee en de oplossing die we er toen voor gevonden hebben, was een extra ventilator op de capturekaart plaasten.

Ondertussen werk ik met een gewoon firewirekaartje (omdat de Pinnacle in mijn nieuwe pc helemaal niet meer werkt :( ).
En bij het capturen had ik ook een probleem. Na 5 min aan een stuk te capturen, begon het beeld ook raar te doen en crashte heel het programma.
De oplossing hiervoor was nog vreemder:
Mijn firewire kaart heeft 4 ingangen (3 extern, 1 intern).
Ik heb de kabel in de middelste gestoken en sindsdien is het capturen nooit meer vastgelopen. Je kunt dus eens proberen met de kabel in een andere gat te steken.

Wat je ook eens kan proberen is alles van hardware uit je pc halen en enkel het nodige (de firewirekaart dus) laten zitten en kijken of je het nog hebt.

Of je kunt ook eens gewoon de firewirekaart in een ander PCIslot steken.
Of een combinatie van vorige voorstellen...

Veel succes,

Crocky,

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 22:15 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Dat klinkt als een bekend probleem.
Vaak is het een soort van driver-issue waarbij de software de camera dus niet goed herkend, of dat de datastroom niet goed verwerkt wordt.

Voor het DV-camera-driver probleem zou je even moeten googlen naar "dvconnect"
De datastroom zou je mischien kunnen proberen te verbeteren met PCI-performance-enhancer (PPE), te downloaden bij Pinnacle.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Wijnands
Tja, iets van een datastream probleem zat ik ook al te denken. Compu kaal maken is natuurlijk de volgende stap maar die bak zit nogal vol dus ik hoopte dat te vermijden. Dat van die andere poort ga ik ff proberen.
ik zit ff te googlen en krijg de indruk dat dvconnect eigenlijk alleen voor Texas Instruments chipsets is en ik heb toch echt een VIA chip op dat kaartje.

• TD-er
DV connect is een setje drivers voor verschillende DV-camera's.
Met name voor Windows 2000 heb ik, toen ik nog op de TD werkte, de meeste DV-video problemen daarmee op kunnen lossen.
Die DVconnect had ik toen via een forum van Matrox gevonden en na de installatie ervan, wanneer ik de DVcamera aansloot werd deze door Windows gevonden en dat was dan voorheen niet het geval.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Wijnands
OK, dan ga ik nog ff naar dvconnect kijken. Gekke is dat m'n software de camera meteen ziet. Dropped frames heb ik ook niet, als ik kan capturen, en dat schijnt bij veel problemen ook voor te komen.

• TD-er
wat ik veel gezien heb is dat je bij het capturen vrij regelmatig blokken krijgt en dat de computer de verbinding met de camera lijkt te verliezen... oftewel precies wat jij omschrijft.
Ik vermoed dat die DVconnect een soort van universele interface biedt naar de software, omdat je na de installatie ervan de camera ook in devicemanager van windows ziet staan, wat normaal gesproken (onder win2000) helemaal niet zo vaak voorkomt.

Pagina: 1