Toon posts:

[XP] en [2k] - Vaagheid en blauwe schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zet even het hele verhaal hier neer voor de duidelijkheid...

ik heb een probleem met de computer. Een tijdje geleden besloot ik m'n computer opnieuw te installeren. Ik had er Windows 2000 op gezet. Maar na een tijdje kreeg ik een blauwe pagina error. 'Start Fysieke Geheugendump' stond er onder aan...

Ik dacht het aan Windows 2000 te kunnen wijten en ik had Windows XP opgezet. Die staat er nu een maand op, maar nu krijg ik, als ik de PC een tijd aan laat staan (en niets doe), weer zo'n blauwe error. Ik vind het irritant en ik vroeg me af of je een idee had wat het kan zijn. Zou het geheugen kapot/beschadigd zijn? Hij word niet te warm volgens Asus Probe

--- Het bovenstande heb ik aan m'n broer geschreven, die helaas nooit antwoord op emails geeft :( ------

Vandaag had ik eens weer CoD:UO gespeeld en ik moest eten dus ik ging naar beneden en liet de PC aan staan. Toen ik terug kwam was de CPU bijna 100% aan het laden en na een paar klikken daalde het, maar toen liep de PC vast. Ik wou de PC resetten, maar net voordat hij resette zag ik nog een blauw scherm. Maar het was al telaat, want ik had de uitknop al een tijdje ingedrukt (reset knop werkt niet op m'n pc)

Nu, ik wou de error noteren, dus ik dacht ik wacht totdat het blauwe scherm weer komt. Ik was naar beneden gegaan om even TV te kijken en toen ik terugkwam zag ik dat de computer volop aan het laden was. De screensaver stond op het beeldscherm. Ik liep naar m'n PC en plotseling zie ik 'Welkom' staan, en ik hoorde het bijbehorende geluid. Het desktop laadde in en na enkele seconden hoorde ik de computer nog wat naladen.

Nu, ik wil wel wachten om de error alsnog te noteren, maar als mensen hier al iets van weten....

Even m'n specs

Asus P4P800 Deluxe moederbord
Intel Pentium 3.0 GHZ HT
Ati 9800 PRO 128 MB
1 Gb. geheugen

Ik vind het vaag, ik heb de computer nu drie/kwart jaar en nu komt dit gedonder.

Ik zal nog eens proberen alsnog de error te noteren. Ik heb er de online virusscanner van Symantec en Housecall over heen laten gaan en ik heb ook met AdAware wat spyware weggehaald. Er waren geen virussen gevonden, maar wel Spyware die ik heb verwijderd.

Ik zal proberen de blauwe pagina error nog te noteren...

MvG,

Jan

/edit: er zit wel veel stof binnen de kast, kan dat het ook zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 21:05 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Aan het stof zelf ligt het natuurlijk niet :P Wel kan stof in je fans gaan zitten, waardoor ze minder goed draaien en dus niet zo goed meer koelen. Zonder error kunnen we je hier niet zo goed helpen. Als één van de componenten te warm is geworden, dan is de kans op een BSOD erg groot. Noteer de volgende keer de error, dan ben je alvast een stukje verder :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."