8mm film naar DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 15:50

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Mijn oma heeft nog een 8tal oude 8mm opnames (zonder geluid) die ze graag weer wil kijken. De projector die ze vroeger had is echter kapot gegaan.

Nu zijn we aan het rondkijken of we die 8mm films naar DVD kunnen laten zetten. Wat mijn oma erg belangrijk vind, is dat de films niet mogen beschadigen tijdens dit proces.

Nou heb ik deze site gezien : http://www.tomemorize.nl/index.html
De prijzen vallen op zich wel mee, maar ik wil er zeker van zijn dat de 8mm opnames niet worden verprutst.

Heeft iemand wel eens 8mm film laten overzetten naar DVD? Misschien kan iemand een bedrijf aanraden na positieve ervaringen?

Beauty is in the eye of the beerholder

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wellicht zit er in de GoT search nog wat interessants. Verder gaat deze richting AV :)

SG --> AV

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

HellBeast schreef op 26 september 2004 @ 21:02:
Nou heb ik deze site gezien : http://www.tomemorize.nl/index.html
De prijzen vallen op zich wel mee, maar ik wil er zeker van zijn dat de 8mm opnames niet worden verprutst.

Heeft iemand wel eens 8mm film laten overzetten naar DVD? Misschien kan iemand een bedrijf aanraden na positieve ervaringen?
Ik heb de trouwfilm van mijn ouders met gevaar voor eigen leven achtergelaten bij Beeldbouwers. Mijn ervaring was zeer goed. Ik heb 'm niet over laten zetten naar DVD maar naar HDD omdat ik de editting liever zelf wilde doen. Nu kreeg ik 'm mee in raw DVcodec van MS.

Kortom, zeer tevreden Richard & tevreden ouders.

20*350ZO45°

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-02 20:04
parallaxe
winkel in amsterdam; een echte liefhebber die af en toe als er genoeg films binnen zijn gaat kopieren, Hiet is je film in gede handen.
www.parallaxe.nl/nl/indexm.htm

Ook een goeie winkel in amsterdam:

De Filmcorner
Marnixstraat 263 Amsterdam 1015 T: 020 624 1974 F: 020 625 2790
Als je je film inlevert en hij vraagt "met of zonder muziek?" zeg dan zeker "met!" want hij zet er een lekker fout deuntje onder dat alleen al de moeite waard is

De beste kwaliteit krijg je op de archiefscanner van NOBtvj maar die is heel duur
succes