Remote file via ftp naar andere server halen.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:59
Hoi,

Ik ben bezig met een backupscript, maar ik heb het volgende probleem.

Ik wget dus naar een ftpserver, om daar me mysqlbackup op te halen, zodat me backup op 2 servers staat, ipv 1 :)
Nu is het probleem, ik kan als normale user in me console wel het wget commando uitvoeren, en dan komt de file in de dir waar ik zit. Maar als ik het via cron doe, dan krijg ik een permission denied, voor precies hetzelfde commando.

Als root lukt het wel om het via cron te doen, maar dan komt het in de verkeerde dir. Hoe kan ik aan wget meegeven in welke dir het moet? Of is er een andere weg die ik moet bewandelen? :)

ik gebruik nu: wget ftp://user:pass@host/filenaam.sql.gz
Ik heb de man ook al doorgebladerd, maar vind er geen verwijzingen voor.

Verwijderd

Wat bedoel je met verkeerde dir? Komt het bestand in de homemap van de gebruiker die cron start?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 21:01 ]

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

(cd /home/bef; wget url)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:59
Tnx! werkt perfect :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of even de manpage van wget lezen, alwaar
-O file
--output-document=file
The documents will not be written to the appropriate files, but all will be concatenated together and written to file. If file
already exists, it will be overwritten. If the file is -, the documents will be written to standard output. Including this
option automatically sets the number of tries to 1.
staat, is dat niet ongeveer wat jij wil?
Voor de rest geef je in je startpost zelf al half de oplossing, de working directory veranderen :)

[ Voor 13% gewijzigd door blaataaps op 27-09-2004 11:10 ]

Dit topic is gesloten.