[XP] Kan optie niet selecteren in de verbinding-wizard.

Pagina: 1
Acties:

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
L.S.

ik wil een laptop (Win98) met mijn Pc verbinden, zodat ik op de laptop kan intenetten en bestanden kan overzetten naar mijn pc. Ik wil dit doen via de parallele poort en alles ging goed op 1 ding na.

Ik kan op mijn Xp-pc niet de optie "rechtstrekks verbinding met een andere computer maken niet selecteren. Deze optie is grijs gemaakt, zodat ik er niet op kan klikken. Waarom is dit? en nog belangrijker: Hoe los ik dit op?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kabbedijk/berbinding.JPG

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Het is opgelost. Ik moest eerst het netnummer van mijn telefoonlijn opgegeven.
Waarom dat is snap ik ook niet, want het heeft geen fluit met telefoon te maken, maar nu werkt mijn netwerkje.

• Godjira
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

jk_warrior schreef op 27 september 2004 @ 11:23:
Het is opgelost. Ik moest eerst het netnummer van mijn telefoonlijn opgegeven.
Waarom dat is snap ik ook niet, want het heeft geen fluit met telefoon te maken, maar nu werkt mijn netwerkje.
Dat is logisch. Een infrarood poort, die ook in de omschrijving staat, is er meestal om vewrbinding te maken via je mobiele telefoon bijvoorbeeld, en dan heb je je netnummer nodig ;).

Profile

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Godjira schreef op 27 september 2004 @ 11:24:
[...]

Dat is logisch. Een infrarood poort, die ook in de omschrijving staat, is er meestal om vewrbinding te maken via je mobiele telefoon bijvoorbeeld, en dan heb je je netnummer nodig ;).
Deze opmerking is toch als grap bedoelt mag ik hopen? Want ik zie niet in dat je mobiele telefoon voor een IR-verbinding een netnummer nodig heeft.

• Godjira
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

jk_warrior schreef op 27 september 2004 @ 12:12:
[...]

Deze opmerking is toch als grap bedoelt mag ik hopen? Want ik zie niet in dat je mobiele telefoon voor een IR-verbinding een netnummer nodig heeft.
Je mombiele telefoon niet, maar Windows wil wel dat je hem instelt, maakt niet uit op welke manier je ook wilt verbinden via de telefoonlijn. Dus vandaar ;).

Profile