Ik had twee 120GB pata HD's. Een diamond max 9 8MB cache en een Deskstar 2 MB cache. Nu ging de deskstar kuren te vertonen en heb ik deze vervangen voor een Diamond Max 10 200 GB 8 MB cache SATA. Ik had beetje gezocht op GOT en dacht te kunnen concluderen dat SATA en PATA gewoon naast mekaar moet kunnen draaien.
Ik heb op mn nieuwe diamondmax 10 WIN XP SP2 slipstreamed geïnstalleerd. Alles werkte tot daar goed. Maar: als ik een aantal mappen ga kopieren van mn oude PATA schijf naar mn nieuwe SATA schijf en tegelijkertijd met winamp mp3's afspeel vanaf mn PATA schijf dan loopt het systeem na een minuutje geheel vast.
Ik heb in mn bios enhanced mode ingesteld. Eerst instelling SATA only en daarna SATA & PATA geprobeerd. Bij beiden hetzelfde probleem. Overigens als ik meerderde GB's overkopieer loopt het systeem uiteindelijk ook helemaal vast, alleen duurt het dan langer. Voorheen met alleen maar PATA schijven heb ik nog nooit dit soort problemen gehad. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen want ik kom er niet meer uit. Moet ik de moed opgeven om PATA en SATA naast elkaar te draaien opgeven, of is er nog een oplossing?
Ik heb ook nog even enhanced mode -> PATA geprobeerd. Maar ook dan loopt de boel vast na een x aantal minuten
Ik zou het erg zonde vinden van mn 120 GB maxtor om die niet te kunnen gebruiken.
Ik heb op mn nieuwe diamondmax 10 WIN XP SP2 slipstreamed geïnstalleerd. Alles werkte tot daar goed. Maar: als ik een aantal mappen ga kopieren van mn oude PATA schijf naar mn nieuwe SATA schijf en tegelijkertijd met winamp mp3's afspeel vanaf mn PATA schijf dan loopt het systeem na een minuutje geheel vast.
edit:
ik las ergens op GOT dat je een ATA schijf met een converter ook op SATA aan kunt sluiten, is dit wellicht een oplossing?
ik las ergens op GOT dat je een ATA schijf met een converter ook op SATA aan kunt sluiten, is dit wellicht een oplossing?
Ik heb ook nog even enhanced mode -> PATA geprobeerd. Maar ook dan loopt de boel vast na een x aantal minuten
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 20:38 ]