Toon posts:

Oude Rotel versterker met vreemde ingangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Rotel versteker gekregen, maar bij het aansluiten zag ik dat de ingangen niet gewone tulpjes zijn, maar er zit een connector voor 5 draadjes.
Het is zegmaar een rond stopcontactje waar 5 pinnetjes inkunnen. Ik heb zo'n ding ooit weles gezien op hele oude apparatuur, maar ik wil het nu gaan gebruiken.
Kan ik hier op de een of andere manier een tulp (2 draads) verbinding aanhangen..?
en waarom zijn het 5 draadjes?

hopelijk helpt iemand mij mijn versterker in actie te krijgen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 20:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hiervoor zijn wel verloop stekkers te vinden.
De connectors zijn 5 pins din connectoren. Bij een beetje audio zaak weten ze wel waar je het over hebt en kunnen ze je wel helpen aan verloopstekkers.

Op http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_plug kun je wat meer informatie vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Beekforel op 26-09-2004 19:59 ]

Verwijderd

Ook hallo in de wereld van Audio.
Het is waarschijnlijk een DIN stekker. Deze is rond en werd vroeger gebruikt bij draaitafels en tapedecks.
Ik heb zelf ook een oude rotel versterker met din aansluitingen en weet het ook zeker dat je din erop hebt zitten.

waarom 5 pinnen?

pin 1: signaal out links
pin 2: signaal out rechts
pin 3: aarde (vooral voor draaitafels)
pin 4: signaal in links
pin 5: signaal in rechts

klik hier voor de link

[ Voor 27% gewijzigd door ShittyOldMan op 27-09-2004 00:03 . Reden: klikbare url van gemaakt ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!

ik ga eerst ff zelf knutselen met de draadjes nu ik weet waar ze voor zijn, en anders koop ik er wel wat voor...

goed forum :D

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

bedenk wel dat de signaal nivo's van die DIN-aansluiting anders zijn dan die van de hedendaagste tulp en jack-plug aansluitingen...
Dus dingen kunnen harder/zachter klinken dan je gewend bent.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 13:37

Xanax959

relax...

Yep, meestal zijn DIN ingangen gevoeliger dan tulp ingangen. Dus wees bedacht op vervorming als het krachtige signaal van je moderne cd speler erin knalt.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1