Toon posts:

Asrock p4vt8+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe moederbord (had ik hem maar nooit gekocht) en een nieuwe p4 3 ghz proccesor (northbrigde)
heb er twee harde schijven in hangen een brander en een dvd speler voeding 280 watt 512 mb ram 333mhz
nu gebruik ik hardware monitor en ik zie me vcore regelmatig in het rood
hij draait normaal op 1.41 maar vaak duikt ie naar beneden en dan word de vcore 1.31 of 1.28 wat volgens mij (of tenminste volgens hardware monitor) erg laag is

is dit ook laag

is er een manier op me vcore hoger te zetten (kon in bios niks vinden)

iemand ervaring met deze mainbord (bios)

mvg

jeroen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 19:31:
ik heb een nieuwe moederbord (had ik hem maar nooit gekocht) en een nieuwe p4 3 ghz proccesor (northbrigde)
heb er twee harde schijven in hangen een brander en een dvd speler voeding 280 watt 512 mb ram 333mhz
nu gebruik ik hardware monitor en ik zie me vcore regelmatig in het rood
hij draait normaal op 1.41 maar vaak duikt ie naar beneden en dan word de vcore 1.31 of 1.28 wat volgens mij (of tenminste volgens hardware monitor) erg laag is

is dit ook laag

is er een manier op me vcore hoger te zetten (kon in bios niks vinden)

iemand ervaring met deze mainbord (bios)

mvg

jeroen
Welk merk voeding heb je? Heb je al een andere voeding geprobeerd?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zoals je het nu neerzet lijkt het er meer op dat je voeding het niet trekt.. Wat voor voeding heb je??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
lc-b300atx premier 280 w

is het niet mogelijk me vcore hoger te zetten er staat op me doos dat ik makkelijk kan overclocken met ASrock PC DIY ik vraag me af waar ik dat moet opstarten
is dat onder dos met opstartdiskkette of via bios en kan ik dan ook me vcore hoger zetten

is er een manier om te testen dat het aan me voeding ligt (bijv aparaten los koppelen)

Verwijderd

Topicstarter
heb nog geen andere voeding getest

(ps ik heb me pc geaard aan de radiator ) mischien maakt dat wat uit

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

dat geaarde zal niets uitmaken, maar het aantal (werkelijke) watts en amperes wel... ;)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Wat je kan proberen om te kijken of het je voeding is, is om al je overige apparaten los te koppelen voor zover dat kan, dus je floppy, cd-rom, extra hd, alles wat je tijdelijk kan missen eraf... dus ook al je USB apparaten losvoor zover het kan! en dan eens kijken wat je voltage lijnen dan doen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
ja ga ik zo ff doen wat is zeg maar default vcore? is dat 1.41 dat is zeg maar wat stabil is maar soms als ik dingen doe die me cpu belast gaat ie naar beneden
was aan downloaden via irc met 200 kb/s en me vcore bleef op 1.31
kwam ik later thuis zegt me pc je systeem is hersteld van een ernstige fout ( en me mirc was afgesloten)

heb iemand ervaring met asrock p4vt8+ (is er een mogelijkheid om vcore hoger te zetten)

Verwijderd

Topicstarter
apen nootjes op het moment dat me voeding dan stabil blijft legt het dan niet aan de voeding of juist wel (zeg maar hij is te zwak en daardoor wel stabil als er minder aan hangt ) (of zijn sommige aparaten dan niet helemaal in orde en dat ze daardoor op een of andere manier me vcore unstabil/lager maken)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik gok op je voeding, 280 watt is niet erg veel voor een p4 systeem en zeker niet als je overklokt, want dan vraagt je systeem gewoon meer van je voeding... Testen, tja... zooi loskoppelen of andere voeding lenen....

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:25:
apen nootjes op het moment dat me voeding dan stabil blijft legt het dan niet aan de voeding of juist wel (zeg maar hij is te zwak en daardoor wel stabil als er minder aan hangt ) (of zijn sommige aparaten dan niet helemaal in orde en dat ze daardoor op een of andere manier me vcore unstabil/lager maken)
Als je voeding nu wel stabiel blijft dan ligt het dus aan je voeding... Deze is al heel erg aan de zwakke kant... Voor een systeem alsdat jij hebt wordt normaal een voeding van 350-400 Watt aangeraden :) Het ligt niet aan je apparaten.... het ligt er gewoon aan dat je voeding het niet goed trekt en dan minder stroom geeft aan alle apparaten.. dus ook aan je vcore :)

Ik zou dus zeggen, als hij dan wel stabiel blijft, koop een nieuwe voeding!

ronaldson:
Zou je voortaan de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif willen gebruiken?? In dit topic staan al een aantal posts van jou recht onder elkaar, deze zouden dus ook in 1 post kunnen :)

Enne .... Welkom @ GoT!

[ Voor 17% gewijzigd door Apen-nootjes op 26-09-2004 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
thx

wel raar dat me pc dealer deze kast ervoor mij `ingezet` heb

wat is vcore default ?

mijnes is 1.41 en duikt naar beneden tot 1.28

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 21:00:
thx

wel raar dat me pc dealer deze kast ervoor mij `ingezet` heb

wat is vcore default ?

mijnes is 1.41 en duikt naar beneden tot 1.28
Kast?
Voeding denk ik.

Wat je default vCore is kan je zo opzoeken op de site van intel.

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
ja kast met voeding bedoel ik :)

zal ff kijken daar nogmaals bedankt
Pagina: 1