Toon posts:

avi naar mpeg van 20 GIG encoding 15 uur.... is dit normaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen heb ik een zelf gemaakte avi bestaandje gedit met Premiere pro en na dat hij klaar was heb ik hem eerst op de harde schijf gegooid in movie format (avi) dus ..... en omdat ik hem nu ook op dvd wil zetten ben ik in de octend om 10 uur begonnen om hem als mpeg 2 weg te zetten op de harddisk. Als codering heb ik in premiere pro gekozen voor VBR 2 pass progressive codering met als geluid 5.1 optie.

Hij was nu net klaar tegen op 7:15 ( dus totall 9 uur vijftien minuten) en is opniew begonnen .......en geeft aan 7 uur 38min nodig te hebben voor codering Is dit de 2 pass ??? Is dit trowens normaal dat het 15 uur gaat kosten om een fimlpie van 1,5 uur weg te kunnen zetten op de dvd???

==================================================
Pinnacle DV500 pluskaart, Pinnacle studio9, Adobe premiere pro 6 & 7, Pinnacle licquid. JVC DV20E cam. Ik probeer alles op 11n 120 gig schijf te gooien waar nog 70 gig over is

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 23:22

Acheron

updatepack.nl

Denk het wel, aangezien de gemiddelde dvd film 5 GB is en die van jouw 4 keer zo lang...

[ Voor 3% gewijzigd door Acheron op 26-09-2004 19:33 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Zonder zinnige specs is daar natuurlijk niets van te zeggen, je CPU doet namelijk het hele werk ;)

Op een 386 zul je denk ik wel een week op je filmpje moeten wachten :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dan weer mijn volgend vraag. Is het normaal dat een DV casette van 60 minuten 20 Gig nodig heeft bij analoog inlezen?
hp38guser schreef op 26 september 2004 @ 19:33:
Denk het wel, aangezien de gemiddelde dvd film 5 GB is en die van jouw 4 keer zo lang...

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor specs heb je nodig???
systeem specs staan allemaal in mijn vraag?
deepspace schreef op 26 september 2004 @ 19:44:
Zonder zinnige specs is daar natuurlijk niets van te zeggen, je CPU doet namelijk het hele werk ;)

Op een 386 zul je denk ik wel een week op je filmpje moeten wachten :+

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 19:48:
Dit is dan weer mijn volgend vraag. Is het normaal dat een DV casette van 60 minuten 20 Gig nodig heeft bij analoog inlezen?

[...]
Bij mij heeft een 60 minuten DV 12,7 gig nodig.. Dit is wel met pinnacle ingelezen dan

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ah, wacht, rest van de specs staan in je sig ;) niet gezien sorry :) Dan zal die tijd wel ongeveer kloppen denk ik.

DV is niet echt een plaatsbesparned formaat idd, maar 20 Gb is wel veel idd voor een uurtje. Je hebt niet toevallig nog eerst een andere compressie er overheen gegooit ofzo?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 18:04
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 19:48:

[...]
Waarom zou je DV analoog in willen lezen?!?

Verwijderd

Topicstarter
ok megamind dan is 1,5 uur van mij naar 19,5 gig kennelijk goed maar hoe zorg ik voor een snelle encoding zodat het naar dvd kan??? ik moet namelijk tot avond dinsdag 7 dv cassetttes op dvd gooien ....en als het voor 1 casette 18 uur duurt dan lijkt het een verloren zaak.
Megamind schreef op 26 september 2004 @ 19:50:
[...]

Bij mij heeft een 60 minuten DV 12,7 gig nodig.. Dit is wel met pinnacle ingelezen dan

Verwijderd

Topicstarter
DV moet analoog ingelzen worden omdat de timecoding op de band niet altijd klopt...... daarom gaat het 10 keer stoppen als je aan het inlezen bent.
Straat schreef op 26 september 2004 @ 19:57:
[...]

Waarom zou je DV analoog in willen lezen?!?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 19:58:
ok megamind dan is 1,5 uur van mij naar 19,5 gig kennelijk goed maar hoe zorg ik voor een snelle encoding zodat het naar dvd kan??? ik moet namelijk tot avond dinsdag 7 dv cassetttes op dvd gooien ....en als het voor 1 casette 18 uur duurt dan lijkt het een verloren zaak.
Je doet het analoog? Probeer dan met een of ander proggie direct naar DVD MPEG2 formaat te capturen. Dan ben je in een klap klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok welke proggie is goed en kan het snel??? Aan ene kant moeten 7 bandjes tot eind dinsdag klaar zijn aan de ander kant wil ik daarna de avi bestandjes weg gooien....
deepspace schreef op 26 september 2004 @ 20:01:
[...]

Je doet het analoog? Probeer dan met een of ander proggie direct naar DVD MPEG2 formaat te capturen. Dan ben je in een klap klaar :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:05:
Ok welke proggie is goed en kan het snel??? Aan ene kant moeten 7 bandjes tot eind dinsdag klaar zijn aan de ander kant wil ik daarna de avi bestandjes weg gooien....
Geen idee, ik gebruik het liefst geen windows ;) Maar ik weet wel dat er proggies zat voor te vinden zijn. Misschien staat op www.doom9.net wel wat leuks? Anders vind je daar misschien wat guides waar in staat hoe je de conversie wat sneller kunt doen. Andere encoder wil ook vaak helpen!

Maar waarom niet digitaal? Dat is veel beter en prettiger, en een FW kaart kost nu ook niet echt gigantisch veel geld.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 16:31

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Pinnacle Studio 8 of 9 hebben gewoon een optie om meteen naar MPEG op je harde schijf te zetten. Het proces an sich duurt evenlang, maar het bestand wordt natuurlijk wel véééél kleiner! Toevallig zojuist met Studio 8.8 62 minuten op DV kwaliteit naar de harde schijf weggeschreven, goed voor 13,8 Gig ... is te doen. :)

Omzetten naar MPEG in DVD kwaliteit met TMPGenc duurt een uur en een kwartier schat ik met me onderstaande specs .... bijna realtime! :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
Nou je hebt weer niet goed gelzen :-) ik heb al een half proff firewire kaart Pinnacle 500 DV plus. Echter omdat waarschijnlijk de time stamps niet goed op de dv cassette zitten haakt hij steeds af.
dus hij neemt soms 10 minuten op dan hakt hij af ...daarna neemt hij weer voor zeg 14 minuten op en haakt hij weer af.

Trowens wat zou de verschil in grote zijn ??? zou toch even groot zijn???
deepspace schreef op 26 september 2004 @ 20:08:
[...]

Geen idee, ik gebruik het liefst geen windows ;) Maar ik weet wel dat er proggies zat voor te vinden zijn. Misschien staat op www.doom9.net wel wat leuks? Anders vind je daar misschien wat guides waar in staat hoe je de conversie wat sneller kunt doen. Andere encoder wil ook vaak helpen!

Maar waarom niet digitaal? Dat is veel beter en prettiger, en een FW kaart kost nu ook niet echt gigantisch veel geld.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
Het processortje is niet echt supersnel te noemen, en de gewone athlonXP is niet super voor videoencoding. P4 of AMD64 zijn daar toch wel veel sneller in.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 20:13:
Nou je hebt weer niet goed gelzen :-) ik heb al een half proff firewire kaart Pinnacle 500 DV plus. Echter omdat waarschijnlijk de time stamps niet goed op de dv cassette zitten haakt hij steeds af.
dus hij neemt soms 10 minuten op dan hakt hij af ...daarna neemt hij weer voor zeg 14 minuten op en haakt hij weer af.
Ik heb zeker goed gelezen:
Is het normaal dat een DV casette van 60 minuten 20 Gig nodig heeft bij analoog inlezen?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
deepspace schreef op 26 september 2004 @ 20:34:
[...]

Ik heb zeker goed gelezen:

[...]
Je kan het analoog noemen, omdat de PC opneemt en de video afspeelt :) Digitaal is als het gewoon byte voor byte gekopieerd wordt natuurlijk :)

Verwijderd

LSX mpg encoder is het snelst :P. Je kan de peimiere plugin van LSX gebruiken of je gebruik instaleer de DV codec van mainconcept en dan kan je hem ook in de losse LSX mpeg encoder omzetten.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 21:18:
LSX mpg encoder is het snelst :P. Je kan de peimiere plugin van LSX gebruiken of je gebruik instaleer de DV codec van mainconcept en dan kan je hem ook in de losse LSX mpeg encoder omzetten.
Dat ie snel heeft is heeft ook een reden... Het is niet echt een van de beste encoders.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:25

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan het met Ulead DVD Workshop 2 proberen, die kan 1 op 1 van DV naar MPEG-2 DVD, dat lukte nog met n AMD TB 1,4 Ghz met 256MB ram... zelfde geld voor programma Intervideo WinDVD Creator 2, erg simpel programma met alle functies die nodig zijn :), die laatste gebruik ik zelf om ook digitaal/analoog van mn tv kaart tv clips op te nemen :P, je kan van de laatste een trial downen maar dan kan die geen MPEG-2 met iets wat ik hier niet mag noemen, maar de meesten wel weten wat ik bedoel :o , werkt die als volledige versie of je kan het progje kopen...

Home Assistant Configuratie V&A

• MidiMaze
  • Laatst online: 23-02 10:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

die tijd die klopt wel, ik ben toevallig net bezig met een opname van een turn uitvoering. dat is 30 gb als het uit premiere komt.... en dat is adobe encore nu aan het transcoden naar dvd. dat doe ik vbr 2 pass. en dat duurt ongeveer 20 uur op een tbird 1400 met 1gb ram onder server 2003 enterprise :)

blabla

Verwijderd

Doordat LSX vele male sneller is vindt ik niet erg dat de de kwailiteit mischien ietjes minders is dan bij een duurdere mpg enconder.
2 uur encoden of 20 uur vind ik erg groot verschil terwijl de kwaliteit verschil niet zo groot is.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wat je nog kunt doen is de resolutie halveren van 720x576 naar 360x288. Bij mij scheelt dat ongeveer 70% van de tijd (er blijft maar 25% van de data over, maar je compu moet ook nog resizen), dus dan wordt het 6 uur i.p.v. 20 uur. Naar het schijnt kunnen DVD-spelers dit wel aan (nog niet uitgeprobeerd). Als de kwaliteit je niet heel erg boeit is dit nog wel een goede optie. Bijkomend voordeel is dat er ook het resultaat een stuk kleiner is en er dus meer op de DVD past.

Verwijderd

Ik heb even de CINEMA CRAFT encoder uitgeprobeer en hij doet er 10 minuten over 2min DV video VBR 3pass. Bij 1 uur video zou het dat ongeveer 5 uur moete zijn.

Specs Barton 2500+ @ 2153Mhz 512mb DDR 2 keer WD120JB(de ene schijf om te captueren en op de andere schijf expoteer ik het project).
Pagina: 1