Toon posts:

Computer neemt geen goed automatisch ip adres.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje.

Ik heb een wireless router (Sitecom Broadband 100g+) met daarop twee desktops en 1 draadloze laptop aangesloten. 1 desktop en de laptop werken goed, maar 1 pc doet het sinds ik ZoneAlarm geuninstalled hebt (om daarna een nieuwere versie er op te zetten) niet meer. De bedoeling is dat 'ie automatisch een ip adres 192.168.1.1xx kiest, en de router als gateway ziet op 254.168.1.254.
Als ik hem echter automatisch laat kiezen neemt íe een adres in de 169.xxx, en geen gateway adres. Hierdoor kom ik (logisch natuurlijk) niet op het thuisnetwerk of op internet.

Indien ik handmatige een ipadres, subnet en gateway instel, kom ik ook niet op internet of op de router, maar wel op het netwerk.

Zover ik weet staat alles op de router gewoon goed ingesteld, ik heb ook totaal geen problemen op de andere pc's, anders kon ik dit ook niet hier neerzetten.

Iemand enig idee hoe ik de DHCP of hoe heet het naar de router kan wijzen, zodat die een juist adres kan toewijzen?

Ik heb trouwens XP Pro SP2 op die pc, met een Realtek netwerkkaartje. Het heeft gewerkt in deze configuratie voor ZoneAlarm er af ging. Helaas staat system restore uit, dus ik kan niet even terugkeren.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Hij krijgt geen ip > kabel goed?
Handmatig instellen doet ie ook niet > kabel goed?

Kortom.. Check je kabel of anders je firewall/progsels ff na.
Die blokkeren waarschijnlijk de boel voor je NIC.
SP2 heeft standaard zn firewall aan staan op alle nics dus..

[ Voor 16% gewijzigd door RammY op 26-09-2004 19:58 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

"De bedoeling is dat 'ie automatisch een ip adres 192.168.1.1xx kiest, en de router als gateway ziet op 254.168.1.254."

Dat kan niet, router en PC moeten in dezelfde range vallen. Wat is het interne IP van de router? Als het het IP handmatig insteld en je vult de gateway in welke je op de andere PC's gebruikt werkt het dan wel. (In de commandprompt ipconfig intypen op Windows)

169.254.x.x is een APIPA adres, je krijgt dit als de PC geen DHCP respons krijgt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ip adres van de router is 192,168.1.254, sorry. :).

En het probleem is dus dat 'ie geen dhcp contact vind met de router?

Aan de kabel zal het trouwens niet liggen indien het netwerk wel gewoon goed gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een andere kabel geprobeerd, helpt niet...

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Na wat googelen kwam ik erachter dat het blijkbaar aan wat foutjes in XP ligt, en ik heb een tooltje gevonden om het op te lossen...

http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html
Indien iemand het nodig heeft. :).

Bedankt voor de hulp allemaal trouwens!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

iets teveel spyware verwijderd dus :D

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Zeer gevaarlijk programaatje dat Spychecker. Geïnstalleerd en daarna was het hele internet verdwenen. Had via Spychecker een registerbackup gemaakt die zogenaamd teruggezet kon worden. Nou mooi niet, Spychecker is een 16-bit iets en werkt voor geen meter in W XP. Moest een image terugzetten om weer internet te krijgen.
Waardeloos dus !

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op 28 september 2004 @ 00:22:
Nah, het was na een uninstall van ZoneAlarm dat íe het niet meer deed.

Ik gebruik Spybot S&D voor m'n Spyware, geeft dat problemen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 23:24 ]

Verwijderd

RammY schreef op 28 september 2004 @ 00:22:
Heeft er niks mee te maken. Ik lees het probleem en ik heb het hier ook wellis in het thuisnetwerk. Op alle bakken, geen id waar het aan ligt (ene heeft wel zonealarm, andere niet, ene heeft winxp, andere 2k.... ene heeft wel spysweeper, andere niet...)
Maarja, met die winxpsockfix ofzo is het opgelost.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 08:48

Asteroid9

General Failure

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 18:16:
Zeer gevaarlijk programaatje dat Spychecker. Geïnstalleerd en daarna was het hele internet verdwenen.
Uiterst gevaarlijk programma! Bel de FBI! >:)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Pagina: 1