[5.1] Kruidvat Multimedia set aansluiten op Samsung DVD.

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Beste GoT-ters.

Ik heb gister een 5.1 setje aangeschaft bij de kruitvat (ja, ik ben redelijk low-budget :P) Omdat ik toch dolby digital wou, maar niet veel wou betalen. Het bedraagd dit setje:
klik
(hoe kun je images verkleinen?)
Maar nu kamp ik met een probleem. Ik hem bezig met aansluiten, alles erin gedaan, maar maar 2 boxen deden het. Een vriend van me zij dat ik het nog moest instellen in de opties van de dvd-speler, dus ik ging aan de slag, maar het wou niet baten. Maar 2 speakertjes deden het, de front left en de front right. Weten jullie hoe ik het moet veranderen? Ik heb al een paar dagen liggen kloten, maar ik kom er echt niet uit. Ook heb ik al gezocht op GoT en op google zonder resultaat.

Aansluitingen
Nog een keer aansluitingen
Geluidsinstellingen
Speakerinstellingen
Als ik op Test druk bij speakersinstellingen doen wel al mijn boxen het. (dan gaat ie zo rond over al mijn speakers)

Alvast bedankt.

-edit het bedraagt trouwens een Samsung DVD-M405

[ Voor 16% gewijzigd door sjukke op 26-09-2004 19:42 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 01:35
Je DVD moet ook 5.1 geluid hebben (En aangezet in het DVD-menu) :)

• sjukke
Xandrios schreef op 26 september 2004 @ 19:15:
Je DVD moet ook 5.1 geluid hebben (En aangezet in het DVD-menu) :)
Dat heeft ie ook :)
Ik heb meerdere dvd's getest, waaronder 2 met DTS en 2 met 5.1 Dolby Surround.

[ Voor 20% gewijzigd door sjukke op 26-09-2004 19:16 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ergens in je geluidsinstellingen moet nog worden ingesteld dat hij alle boxen moet gebruiken.

Heb je je handleiding nog liggen: zoek 'm op en lees 'm door...?

Of zoek even op internet naar jouw dvd-speler en dan naar de handleiding.

edit:

Mijn dvd-speler ziet namelijk wel hoeveel geluidssporen er zijn, maar niet hoeveel boxen. Ik moet dan handmatig instellen of het surround moet of stereo.

[ Voor 29% gewijzigd door Motrax op 26-09-2004 19:17 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• sjukke
Motrax schreef op 26 september 2004 @ 19:15:
Ergens in je geluidsinstellingen moet nog worden ingesteld dat hij alle boxen moet gebruiken.

Heb je je handleiding nog liggen: zoek 'm op en lees 'm door...?

Of zoek even op internet naar jouw dvd-speler en dan naar de handleiding.
Ik heb de handleiding al 3x doorgespit, zonder resultaat. Zie ook het plaatje van geluidsinstellingen, daar zou het toch in te stellen moeten zijn.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Bij de eerste optie in dat instellingen menu staat Dolby Digital op "bitstream" kun je die veranderen in bijvoorbeeld "analoge output" of iets dergelijks?
Bitstream slaat namelijk (denk ik) op digitale output (coaxiaal of optisch)

[ Voor 26% gewijzigd door bartvl op 26-09-2004 19:21 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• sjukke
bartvl schreef op 26 september 2004 @ 19:19:
Bij de eerste optie in dat instellingen menu staat Dolby Digital op "bitstream" kun je die veranderen in bijvoorbeeld "analoge output" of iets dergelijks?
Ja, in PCM. In de handleiding staat er dit over:
48kHz/16 bit omzetten in PCM (2-kanaals) Kies voor PCM wanneer de analoge audio-uitgangen worden gebruikt.

Bij Bitstream stond er dit:
Omzetten in Dolby Digital Bitstream (1 tot 5.1 kanaals) Kies voor bitstream wanneer de digitale audio-uitgang word gebruikt.
Als ik dat aanzet hoor ik ook alleen de front speakers maar.

[ Voor 18% gewijzigd door sjukke op 26-09-2004 19:23 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd een verkeerde instelling lijkt me. Wat kun je bij DD en DTS instellen i.p.v "bitstream"? Kun je nergens instellen hoeveel speakers je hebt?

Ik hoop dat je niet alleen in het DVD menu getest hebt, want dat is namelijk vaak niet 5.1!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

DTS kun je sowieso vergeten, dat is echt iets voor externe decoders, maar dolby digital moet geen probleem zijn. Je moet inderdaat zoals deepspace zegt, ook in de film luisteren.
Je moet um ook niet op PCM zetten want dan downmixed ie alles naar 2.0 (PCM) het moet dus eigenlijk dolby digital encoden op de dvd-speler worden.

[ Voor 1% gewijzigd door bartvl op 26-09-2004 19:30 . Reden: Typo ]

Life is not about specs, it is about joy!

• sjukke
Als je de foto's had bekeken zie je dat ik bij luidsprekers ze allemaal goed had ingesteld.

Ik had trouwens net nog eens goed geluisterd, en ze op PCM gezet, en nu doen ze het allemaal, maar de Rear's heeeel zacht, ook al staan ze op vol op de subwoofer/versterker. De subwoofer en center doen het nu dus ook! Maar volgens mij nog niet op Dolby digital..

Ik heb ook "in" de films gekeken op zowel DTS als dolby digital dvd's,

[ Voor 18% gewijzigd door sjukke op 26-09-2004 19:31 ]

• sjukke
bartvl schreef op 26 september 2004 @ 19:30:
Je moet um ook niet op PCM zetten want dan downmixed ie alles naar 2.0 (PCM) het moet dus eigenlijk dolby digital encoden op de dvd-speler worden.
Maar op PCM doen wel alle boxen het (maar de rear's heeeel zacht)

• Xandrios
sjukke schreef op 26 september 2004 @ 19:40:
[...]

Maar op PCM doen wel alle boxen het (maar de rear's heeeel zacht)
Zit er voor de rears niet nog een aparte volumeknop op de sub toevallig? :P
(Dat komt wel eens voor meende ik)

[edit]
Of mischien moet je bij de luidsprekerinstelling die 0dB aanpassen, en daar een hoger getal van maken?
[/gokje]

[ Voor 26% gewijzigd door Xandrios op 26-09-2004 20:12 ]

Verwijderd

Hey ik heb dit setje ook en bij is het geen enkel probleem, heb gister dancing with wolves ermee gekeken, perfect geluid! Ik heb hem ook op mijn pc aangesloten en daar doet alles het ook (heb nforce chipset en die zorgt dat stereo geluid ook naar de surround speakers worden gestuurd :P ) Ik denk dat het toch echt aan de dvd speler ligt. Soms heeft de dvd speler ook weleens een 'interne' versterker, zoals in de screenshot was te zien volgens mij, alleen geprobeert harder te zetten?

• Xandrios
Hoe bevalt dat setje qua geluid, reinold?

Ikzef ben ook nog op zoek naar zoiets. Ik ben totaal geen Hifi-iemand, maar een beetje leuk geluid heb ik wel graag.

'k vraag me dus wel 'n beetje af of een setje van 39 euro wel goed geluid kan produceren eigenlijk? 't is echt extreem goedkoop, mischien wel TE goedkoop zelfs ? :P

Verwijderd

T klinkt voor geen meter, sorry maar je hoort veels te veel hoge tonen door die kleine speakertjes en slechte bas. Je kan dat setje ook niet op een fatsoenlijk volume zetten want anders gaat alles alweer resoneren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 21:54:
T klinkt voor geen meter, sorry maar je hoort veels te veel hoge tonen door die kleine speakertjes en slechte bas. Je kan dat setje ook niet op een fatsoenlijk volume zetten want anders gaat alles alweer resoneren.
Het bevalt me best, het is weer dat de hoge tonen soms iets te veel doorkomen maar het valt best mee met mij, heb ook gewoon equalizer op me compu en zet dus probeer de hoge tonen altijd iets minder te zetten. Kwa bas.. jah de sub is niet groot en zal zeker niet veel produceren. Ik gebruik zelf voor films op me kamer (die erg klein is en deze dus goed bevalt door zijn grootte) en ook weleens wat rustige muziek (dus niet te veel lage tonen) Als je hem voor doeleinden gebruikt zoals mij is het setje een keus voor een low budget , gebruik je het voor harde muziek en zoek je voor superr geluid moet je toch echt iets anders zoeken. Oh ja... als je van goede midtonen houd moet je dit setje ook niet nemen!
Pagina: 1