[Speedtouch] Upgrade 'too short' (Home tweaked -> pro)

Pagina: 1
Acties:

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Enkele dagen geleden kwam ik achter het leuke probleem met Alcatel modem's.
Je kunt zeer gemakkelijk achter het wachtwoord komen.

Ik hoopte dit op te lossen door de firmware te upgraden. (Een klasgenoot met een Speedtouch met hogere firmware versie is wel beveiligd hier tegen)
Nu krijg ik de leuke melding "Invalid file uploaded : too short."

Op google en GoT kan ik niks vinden over mensen met hetzelfde probleem en op WeetHet.nl (waar ik informatie vond over het upgraden) wordt dit probleem ook niet genoemd.

Zelfs als ik de huidige firmware file van het modem download met FTP en deze probeer te uploaden via de Upgrade webinterface krijg ik de melding.

Is er iemand die een mogelijke oplossing heeft voor dit probleem?
Ik wil niet al te veel risico lopen m'n modem te killen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Rannasha

Does not compute.

Wellicht heb je niet de correcte firmware gedownload. Met "too short" wordt misschien bedoeld dat het bestand kleiner is dan het apparaat verwacht.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
De versie die erop staat is GSV7AA3.235 en de versies die ik probeer te uploaden GSV7AA3.261 en GSV7AA3.281. Dit zou moeten werken. Bovendien krijg ik ook de melding 'too short' als ik de huidige versie upload.

Verwijderd

Ik weet dat het een out topic is maar ik had het probleem ook.. Voor wie het in de toekomst ook heeft: Mozilla firefox gaf mij ook deze foutmelding maar bij IE ging het uploaden successvol. Vreemd, kennelijk versturen ze het beide toch net op een andere manier.

Van firmware GV8BAA3.253 naar Gv8baa3.281

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 21:06 ]

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:01
hm had het probleem ook ja in ie werkt het wel goed bedankt voor de tip