Toon posts:

Games Console op LCD TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier in het goede subforum zit, anders sorry, maar ik dacht dat deze het meest geschikt was, heb ook al de search gebruikt maar daar werd ik niet veel wijzer van ook niet van Google.

Ik heb dus sinds een tijdje een LCD TV van Philips (Deze), nou werkt alles goed maar als ik op me PS2 of Gamecube speel dan is het toch een stukkie minder het is nog wel te spelen maar als je het op een gewone tv gewend bent is het toch niet zo geweldig, nou had ik zelf al bedacht dat het aan de resolutie van de tv lag maar een vriend van mij heeft ook een lcd tv met daarop een Xbox en die doet het wel goed en alles...

Kan dit een fout zijn of kan het ook aan de instellingen liggen of iets dergelijks?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

kan je eens een foto van je beeld nemen? ik weet namelijk totaal niet wat je bedoelt.

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Ow dan moet ik zo even me PS2 uit de huiskamer halen, had het nl even tijdelijk verplaatst..

Verwijderd

ik weet niet of het een boeiende toevoeging is maargoed: Ik heb dus ook een GameCube, én ongeveer 5 tv's waar ie op aangesloten kan worden...Ik zie dat op kleine tv's de lijnen wat donkerder zijn dan op een groot scherm, en dat de GameCube dus blijkbaar erg veranderend omgaat met andere beeldbuizen :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik had hiervoor een redelijke tv en daarvoor een kleintje en dat was allebei goed dus ik denk niet dat dat het probleem is eerlijk gezegd. Toch bedankt. :)

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Ik denk dat het ligt aan de response time.

Pixels aan of uitzetten kost tijd bij een lcd, en per scherm is dat wat anders. Daarom kunnen beelden die snel bewegen in elkaar "overvloeien".

Misschien speelt het daarom minder goed.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dat het niet, het zou kunnen maar daar weet ik niet zoveel van..

Edit: Heb trouwens 2 foto's gemaakt maar heb zo snel even geen webspace, even wachten tot een vriend van mij online komt.

Edit2: De foto's:(Clickable)

In de kamer:

Afbeeldingslocatie: http://www.mastertweaker.com/images/PS2Kamer.jpg

Op de LCD tv:

Afbeeldingslocatie: http://www.mastertweaker.com/images/PS2LCD.jpg

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand hier bij helpen?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 07:10
Euhm, de Xbox heeft wel speciale HQ kabels voor dit soort televisies (advanced scart etc.), is het beeld ook goed als jij jouw PS2 op zijn TV aan sluit ? Of is het dan hetzelfde.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Is er misschien een manier om op je tv je input te selecteren want dit is idd erg brak.
Misschien andere scart ingang?

Hoe doen dvd's het trouwens op je tv (stand-alone dvd speler gebruiken, niet je PS2)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:47

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 19:43:
Volgens mij is dat het niet, het zou kunnen maar daar weet ik niet zoveel van..

Edit: Heb trouwens 2 foto's gemaakt maar heb zo snel even geen webspace, even wachten tot een vriend van mij online komt.

Edit2: De foto's:(Clickable)

In de kamer:

[afbeelding]

Op de LCD tv:

[afbeelding]
Wat voor kabels gebruik je.
Ik heb weleens mijn gamecube op m'n tft (voor de pc) aangesloten via s-video en dat zag er gewoon goed uit.
Het beeld had wel iets meer contrast en scherpte, maar zeker niet zoveel als op de foto.

Probeer anders de tft instellingen te veranderen, zoals contrast en brightness.
Verander de instellingen zo dat de bovenkant en onderkant bijna zwart zijn. :)

Specs Computer

Verwijderd

move > AV

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Lijkt mij inderdaad een brightness/contrast probleem.
Het beeld is veel te licht zodat zwart bijna wit wordt.
Een LCD zal zwart nooit goed weergeven maar dit is wel heel slecht.
Ik heb m'n Xbox op een TFT aangesloten en dat zit er prima uit.

Wat me trouwens ook opvalt is dat de beeldverhoudingen op beide schermen anders is dus de een staat op 16:9 en de andere op 4:3.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties ik heb idd even gekeken naar een ander "profiel" of iets dergelijks, dat staat er niet tussen maar als ik het contrast en de helderheid even instel is het al een stuk aangenamer, ik zal ook even die PS2 bij die vriend van mij aansluiten (als ie dat goed vind :P ), maar die "speciale" scart kabels zijn niet te krijgen voor de PS2 en/of Gamecube?. of zijn ze daar niet geschikt voor ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 15:46 ]

Verwijderd

Voor de PS2 zijn er iig RGB kabels (evt. met DVD schakelaar) die een betere beeldkwaliteit geven als de standaard Composiet kabels.

Schema voor zelfbouwers: Verwijderd in "Het Grote PS2 Topic - Part IV"

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 04:33 ]

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25

TdV

Elroy schreef op 27 september 2004 @ 21:18:
[...]

Wat voor kabels gebruik je.
Ik heb weleens mijn gamecube op m'n tft (voor de pc) aangesloten via s-video en dat zag er gewoon goed uit.
Het beeld had wel iets meer contrast en scherpte, maar zeker niet zoveel als op de foto.

Probeer anders de tft instellingen te veranderen, zoals contrast en brightness.
Verander de instellingen zo dat de bovenkant en onderkant bijna zwart zijn. :)
De gamecube ondersteund helemaal geen s-video, wel RGB (is ook beter gelukkig), daar moet je gewoon een originele nintendo rgb kabel voor kopen (nedgame is dacht ik het goedkoopst daarmee).

Daarnaast zou ik inderdaad de kleur- en contrastinstellingen van de TFT aanpassen.
Pagina: 1