Toon posts:

scanner problemen - horizontale strepen bij scan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag weer de scanner aangesloten die we al een hele tijd niet meer gebruiken. Ik heb hem zover aan het werken gekregen, alleen geeft hij horizontale strepen bij het scannen. Dit heeft hij pas gekregen nadat hij de volgende foutmelding heeft gegeven.

Foutmelding: "Onherstelbare fout in scanner.
Schakel de scanner uit en volg de instructies in de handleiding op.
Het scanstuurprogramma wordt gesloten (Code: 11)"

Ik heb al op de site van canon gekeken maar daar stond niet vermeldt over deze foutmelding en als ik het aan canon moet gaan vragen moet ik eerst al mijn gegevens doorgeven. Via google was er ook niets van deze foutmelding te vinden.

Ik heb ook al geprobeerd om de driver opnieuw te installeren maar dit mocht niet helpen. Daarna kan ik een keer scannen met horizontale strepen en de keer erna krijg ik weer die foutmelding. Weet iemand meer over deze foutmelding?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:07

Tux

Het lijkt me handig als je wat meer informatie geeft. Het type scanner, het besturingssysteem, etc.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
De scanner is een canon D1250 U2F met als OS Win XP proffesional.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan je vanuit het programma vd scanner geen calibratie uitvoeren? Misschien helpt dat? Of misschien zitten er stofdeeltjes op bepaalde plaatsen van het glas.

[ Voor 30% gewijzigd door _XipHiaS_ op 26-09-2004 18:12 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:07

Tux

Misschien is er hier wel wat te vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Tux op 26-09-2004 18:13 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
"In het programma wat erbij zit kan ik niks caliberen. Tevens heb ik de glasplaat ook eens schoon gemaakt voor de zekerheid, maar dat mocht niets helpen.

Wat betreft de link die Tux geplaatst heeft is ook niets te vinden. Heb naar error 11 gezocht."

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 18:30:
"In het programma wat erbij zit kan ik niks caliberen. Tevens heb ik de glasplaat ook eens schoon gemaakt voor de zekerheid, maar dat mocht niets helpen.

Wat betreft de link die Tux geplaatst heeft is ook niets te vinden. Heb naar error 11 gezocht."
Je moet in het scanprogramma zelf zijn daarvoor (ScanGear v.6.3.2). Even 'Geavanceerde modus' kiezen, dan tabblad 'Instellingen' en daar vind je een 'Callibratie' knop ;). De versie van ScanGear Toolbox is 3.1.1.0. Zorg dat je van beide de laatste versies hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door _XipHiaS_ op 26-09-2004 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 26 september 2004 @ 19:23:
[...]

Je moet in het scanprogramma zelf zijn daarvoor (ScanGear v.6.3.2). Even 'Geavanceerde modus' kiezen, dan tabblad 'Instellingen' en daar vind je een 'Callibratie' knop ;). De versie van ScanGear Toolbox is 3.1.1.0. Zorg dat je van beide de laatste versies hebt.
Na de kalibratie zijn de horizontale zwarte strepen verdwenen alleen zit ik nu met een blauw/groene waas over het gescande deel heen. Is de lamp versleten?

Verwijderd

Is je PC geaard? Ik heb nl. uit eerste hand wel eens meegemaakt dat dergelijke problemen simpel op te lossen waren door de PC aan een geaard stopcontact aan te sluiten (de bewuste gebruiker had toen al de 3e scanner ingeleverd in de winkel :P)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 03:18:
Is je PC geaard? Ik heb nl. uit eerste hand wel eens meegemaakt dat dergelijke problemen simpel op te lossen waren door de PC aan een geaard stopcontact aan te sluiten (de bewuste gebruiker had toen al de 3e scanner ingeleverd in de winkel :P)
Ik heb vorig jaar boven overal de stopcontacten geaard en gebruik de bijgeleverde stroomkabels, dus de pc is geaard.

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 17:28
Gaat het hier om een USB-scanner, of om een parallel geval?
Ik heb dit ooit meegemaakt bij een parallelle scanner, in combinatie met een Windows-printer. Die Windows-printer stuurde iedere seconde een polling-signaal naar de computer, of andersom. Die scanner kon daar niet tegen.
Kortom, probeer het eens met alleen die scanner aangesloten, alle andere apparatuur eraf en alle software die de poorten aanspreekt ook uitschakelen.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:08
Firmware update ?
Dat was het geval sinds Windows XP bij een oom van me.
Die deed het niet meer en werd als KAPOT bevonden.
Nieuwe gekocht, die later stuk is gegaan in de garantieperiode, geld terug.
Toen toch maar weer de oude uitgeprobeerd. ... en toen bleek er nieuwe firmware beschikbaar te zijn, en nu werkttie weer.

oisd.nl

• _XipHiaS_
  • Niet online
Gebruik je trouwens de meegeleverde kabels en zit je op een USB2 poort? Misschien dat een tragere verbinding of een van mindere kwaliteit gewoon te veel problemen oplevert in combinatie met de snelheid waarmee de opnemer verschuift.
Heb je er tijdens calibreren op gelet dat er niets op de glasplaat lag, deze goed recht lag en afsloot, en dat er geen vals licht naar binnen scheen?
Want hij calibreert denk ik op de witte onderkant van het deksel.
Verder heeft dit type dacht ik een losse voedingsadapter nodig. Heb je die aangesloten zodat de scanner voldoende stroom krijgt om de lamp op vol te zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 27-09-2004 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens een USB scanner. Er is geen printer aangesloten, enige randapparatuur die is gesloten zijn de geluidsboxen. Ik gebruik de meegeleverde usb-kabel en adapter. De poorten op de pc zijn ook ingesteld op USB2. Bij het kalibreren heb ik niets op de scanner gelegd. De kap sloot goed af, dus vals ligt kon er niet bij. Ik heb hem ook al op een andere pc aangesloten en daar had hij hetzelfde probleem. Het enige wat nog over blijft is dus die firmware update. Moet alleen ff kijken hoe dat gaat werken, de scanner is ongeveer al 2 jaar oud dus neem wel aan dat er nieuwe firmware ter beschikking is.

Na eens wat gezocht te hebben op de website van canon en via google is er niet echt nieuwe firmware te vinden. Is er wel firmware voor de Canon CanoScan D1250 U2F?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2004 14:41 ]

Pagina: 1