Composite-Out werkt niet juist?

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb een Asus V8170 Magic met een Composite-Out aansluiting erop. Als ik deze direct met een tulpstekkertje op de tv aansluit lijkt het op het begin allemaal goed te gaan (krijg gewoon netjes beeld bij het opstarten). Maar als ik 1maal in windows komt krijg ik direct zwart beeld.

Nu heb ik nog een oude Asus V7700 Deluxe. Deze sluit ik precies op de zelfde manier aan (ook met composite-out). Met deze kaart kom ik wel in windows (heb ook geen instellingen veranderd in windows).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen??

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 19:38

Tux

Zodra je echt in Windows komt, gaat het signaal over in een andere refreshrate. En als de TV dat niet aan kan heb je geen beeld. Een oplossing is dus de refreshrate omlaag te gooien.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• ccm1982
Deze staat op 60Hertz, Dit kan me tv ook aan. Me andere VGA kaart doet het wel dus het lijkt me dat het daar niks mee te maken kan hebben?

Verwijderd

Nou de kaart kan NTSC aan hebben staan. (Da's nl 60Hz) Ook kan de kleur aansturing wel eens verkeerd staan. Maar heb je zelf al wat geprobeerd? Of gooi je het gewoon maar hier neer?
Meer info zou wel helpen.

edit:
typo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 18:34 ]

• ccm1982
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 18:33:
Nou de kaart kan NTSC aan hebben staan. (Da's nl 60Hz) Ook kan de kleur aansturing wel eens verkeerd staan. Maar heb je zelf al wat geprobeerd? Of gooi je het gewoon maar hier neer?
Meer info zou wel helpen.

edit:
typo
Ik heb al van alles geprobeerd. Verschillende resoluties. Ik kan op 1 of andere manier niet het aantal Hertz veranderen maar deze staat standaard op 60 Herz. En dat ondersteund me TV 100% zeker.

Maar wat wil je nog meer weten dan?

Klopt het trouwens dat als je het via tv-out aansluit en vervolgens een koppelstukje hebt naar tulp het beeld een stuk minder is? Ik heb dit met een Asus TI4200 geprobeerd maar het beeld is echt stukke minder bij het opstarten vergeleken met de V8170 Magic kaart (direct composite out).

Verwijderd

Nou de kaart zou RGB kunnen uitsturen of YUV of what not. Dan werkt het niet zo lekker. (Geeft vaak Z/W beeld zoals jij beschrijft)

Heb je dat allemaal al gecheckt?
Is BTW nvidia chipset he die asus?
Dan wil TVTool nog wel eens de oplossing zijn.

oops ik zie dat je ZWART beeld krijgt, geen Z/W, dan is de post hieronder idd meer van toepassing. (Nog steeds een kater, dan ben ik ietwat scheel blijkbaar)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 18:55 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk staat je instelling clone/twinview etc niet correct. Dit wordt pas geactiveerd als je in windows komt, dus ligt het voor de hand dat dat het is. Zet hem eens op clone ?

• ccm1982
Verwijderd schreef op 26 september 2004 @ 18:52:
Waarschijnlijk staat je instelling clone/twinview etc niet correct. Dit wordt pas geactiveerd als je in windows komt, dus ligt het voor de hand dat dat het is. Zet hem eens op clone ?
Waar kan je dat precies vinden?

Krijg ook een beetje het idee dat me kaart gewoon naar de klote is.
Ik krijg ook alleen maar beeld als ik hem aanzet zonder een analog signaal. Ik kan ook in windows zelf niet totaal niet switchen (zowel in windows standaard als TVTool wordt me tv niet gezien).
Pagina: 1