Toon posts:

[FLASH] Symbool vervangen door ander symbool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met het maken van een website voor mijn webdesign bedrijfje. Nu heb ik een menu gemaakt met FlashMX.
Ik heb 1 van de menuitems al gemaakt. In de 'up' frame van deze button (dus wanneer je met je muis erover gaat) staat een movieclip waar dit item gaan knipperen enz.

Nu moet ik echter de rest van de items ook nog op deze manier doen. Het enige wat er anders is aan de rest van de menuitems is het symbol dat gebruikt wordt voor bijv. het woord 'Home' of 'Diensten'. Het zou onnodig veel werk zijn om in elke movie clip dit symbol met de hand overal te gaan vervangen.

Ik had al de swap symbol functie gevonden maar daarmee lukte het mij niet om meer dan 1 frame per keer te doen. Is dit toch mogelijk?

Nu dus mijn vraag: Hoe vervang je een symbol in de gehele movieclip (niet de scene dus).

Voorbeeld: Een movieclip waar een symbol met het woord 'Home' trilt, knippert enz. omzetten naar een movieclip waar een symbol met het woord 'Diensten' trilt, knippert enz.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe heb je dat trillen geregeld, met AS of in een MC?

Als het een aparte MC is, dan kan je die toch met een LoadMovieClip laden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dat trillen zit in een movieclip symbol waar weer een graphic symbol in zit met het woord 'Home'. Nu zou ik dus het woord 'Home' willen vervangen met 'Diensten' in een duplicate movieclip. De enige manier waarop dit me tot nu toe lukt is gewoon de tekst veranderen in het graphic symbol maar dan veranderd de tekst natuurlijk in allebei de movieclips, wat ik nou juist niet wil.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
ik snap niet precies wat je bedoelt, zou je misschien een voorbeeld filmpje kunnnen maken? Voorzover ik het begrijp wil je een text ergens veranderen, zou je dit niet met dynamische text kunnen doen? Of inderdaat met een loadmovieclip?

[ Voor 3% gewijzigd door Niakmo op 28-09-2004 13:09 ]