Toon posts:

[winXP PRO] Standaard opslag partitie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee partities, eentje van 15 GB en eentje van 145GB. Ik heb windows XP Pro op die kleinere geinstalleerd want zo kon ik lekker makkelijk mijn computer schoon houden door alle rotzooi op die grote partitie te zetten. Maar mijn computer slaat nu alles automatisch op in de 15B partitie.

Is het mogelijk om in te stellen dat programma's, games en andere bestanden automatisch naar de 145GB partitie gaan?

Ik heb hier al naar gezocht via google en het GOT forum maar kon geen hulp krijgen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met 'alles'?

Heel veel programma's houden hun eigen instellingen bij van wat wanneer waar op te slaan :)

Verwijderd

Je bedoeld waarschijnlijk het path naar "Mijn Documenten".
Op het bureaublad met rechts klikken op de link "Mijn Documenten" en aanpassen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik kan nog wel meer verplaatsbare dingen verzinnen: hibernate bestanden, swapfile, temp-files, etc. Daarom is het handig als de TS, zoals ele al zei, even wat meer info geeft: iedereen vult dit anders in :)

Verwijderd

Omdat TS vermeld "Slaat nu alles automatisch op" neem ik aan dat dit niet slaat op systeembestanden. Daarnaast temp files zijn temp files, dus niet bedoeld voor permanente opslag

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Bijv. als ik een programma installeer, dan gaat hij naar c:\program files\, maar ik wil hem naar e\program files\ hebben. dit kan ik ook zelf zo intypen (meestal).

en dit zou ik ook bij de desktop willen, die staat nu bij : C:\Documents and Settings\Admin\Bureaublad, terwijl ik dat bij e:\ wil.

Verwijderd

Dat is dus wat G33rt en Elevator bedoelen. Je kunt dit opgeven bij de installatie. Het Documents en settings verhaal kun je wijzigen in je gebruikersprofiel. Dit is te vinden de help van Windows. Anders zoeken in andere bronnen GOT, Google of op www.technet.com enz.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-05 06:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met TweakUI (te downloaden op de site van MS) kan je de paden naar de speciale (systeem etc) mappen instellen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15

Jimbolino

troep.com

of je kan natuurlijk per installatie aangeven dat ie niet naar c: maar naar e: moet instaleren...

ik zet altijd de meest gebruikte programmas: office/winamp/winrar/etc op mijn c:
terwijl de spelletjes op een andere partitie komen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nooit begrepen wat het nut is van je programma's op een andere dan je systeempartitie zetten. Data zoals mp3 etc. op een andere partitie lijkt me logisch. Echter stel dat je op C: je Windows hebt staan en op D: je programma's. Dan loopt je Windows in de soep en je doet format C:, dan heb je al je programma's nog. Echter je hebt er niks aan want je moet ze na een reïnstall toch weer opnieuw installeren. Als je zoals ik veel met Ghost werkt is het ook veel handiger om Windows + Progs gewoon fijn op 1 partitie te zetten.

Ik werk zelf altijd met een C: van een gig of 20-30, waar in principe niks belangrijks op staat. (behalve Windows en progs dus) Mijn streven is dat ik zonder na te denken format C: kan doen (of Ghost kan terugzetten) Verder werk ik met zo min mogelijk partities voor data om het overzichtelijk te houden, voor overzicht zijn mappen uitgevonden. Het liefst zou ik alleen een D: hebben maar helaas heb ik een berg oude HDD's dus dit is een oerwoud van driveletters.
Pagina: 1