Toon posts:

[XP] Probleem met ram gebruik*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell workstation met 2048mb aan ram verdeeld over 4 bankjes 512mb ecc pc800 rimm, ik gebruikte voorheen windows xpsp1 en ik gebruik nu sp2.
Windows geeft keurig 2000mb aan ram aan in de taskmanager (iets meer in totaal door swap en exact aan mb's aan ram).
Zodra ik meer dan zo'n 500mb aan geheugen gebruik worden applicaties opeens een stuk trager, mn swap file blijft gewoon op 128mb staan zoals ik die ook vast heb ingesteld, deze vergroot zich soms naar de 150mb als een bepaalde applicaties persee een stukje swap wil ipv ram zoals adobe photoshop.
Ik merk het vooral met Mozilla Firefox, deze wordt dan een stuk trager, waarom gaat firefox overigens eigenlijk maar door met ram innemen ? soms heb ik na een weekje nog maar 1 venster openstaan maar gebruikt firefox.exe wel zo 400mb aan geheugen
(en dan nog niet eens in de piek), dit had ik overigens al sinds de oude firbird releases tm firefox pr1.0 nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 17:20 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even voor de duidelijkheid; dit probleem heb je alleen met Firefox? Wil je iets weten over FireFox of over Windows? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem heb ik niet alleen met firefox ook met andere applicaties (photoshop, thunderbird, nero enz)
Echter vroeg ik me dus tevens af (2e gedeelte van mn vorige post) waardoor firefox als enige zoveel geheugen gebruikt ?

Verwijderd

Het is me niet bekend dat windows xp zo'n memory probleem heeft als windows 9x, misschien is er wel een memory probleem met een .dll uit service pack 2?

Of je hebt toch niet zonealarm? In zo'n geval, een .dll kan zichzelf injecteren in ieder lopend process. Als die geinjecteerde dll zoals bij een firewall memory problemen heeft...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen zonealarm, windows xp firewall staat bij mij ook uit
gebruikt een fedora based routertje met iptables voor die zaken.

zoals gezegd had ik het met sp1 dus ook al, het is niet sinds sp2

Bij 9x kon ie inderdaad niet meer als 512 aanspreken, ik kan wel meer aanspreken alleen wordt het erg traag

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 17:40 ]

Verwijderd

Er is een programma om te kijken welke dlls in een process geinjecteerd zijn, zo is er bijvoorbeeld altijd kernel32.dll geinjecteerd.

Zoiets moet je zoeken om te kijken welke dll's alle processen delen.

Verwijderd

Topicstarter
oke en mn andere vraag ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je al eens gespeeld met je pagefile-size?
Nou is de standaard stelregel ram*1,5 een beetje overdone met 2GB, maar een pagefile setting van 348-768 (dat is groot zat) zou een heel ander effect kunnen geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
betreffende de swap file, dit heb ik al eens geprobeerd wat geen beter verschil gaf.

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
haal er eens een gig uit, heb je dan nog het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
dat maakt geen verschil.

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan, betreffende het geheugen gebruik van Firefox.
FireFox memory consumption

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de late reply, de link die net genoemd werd beschrijft exact mijn probleem inderdaad, jammer dat er nog geen oplossing voor is :( minimizen helpt heel soms merkte ik, maar zoals gezegd helpt dat bij lange niet afdoende.
Beetje zonde om nu de 1.0 final uit te brengen zonder hier naar te kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 18:18 ]

Pagina: 1