Toon posts:

Windows 2000 lokaal locken

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Best Tweakers, ik heb hier een tijdje naar gezocht maar ik kan het begrip echt nergens vinden. Ik wil graag een windows2000 client softwarematig "locken" zodat de gebruiker de meeste (administratieve dingen) niet meer kan doen, door veel functies gewoon uit windows te halen, zoals Uitvoeren in het startmenu, geen toegang tot het Configuratiescherm, geen toegang tot de task list, etc. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zoekt Group Policies. Daarmee kan je instellen wat gebruikers wel en niet mogen. Op een lokale machine kan je via Start > Run > gpedit.msc al veel instellen. Maar let op: dit geldt dan voor elke lokale gebruiker. Om het per gebruikers in te stellen moet je even verder zoeken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

hier is al heel veel over geschreven - op en buiten GoT. Inderdaad zoek je naar policies. Check de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan WOS even en vooral ook de howto's aldaar. Dan vindt je al heel veel info :)

Lees even wat door (check ook microsoft.com en pak-em-beet [google=lock down windows 2000]), als je er dan nog niet uit komt: open gerust een topic om aan te geven waar je vast loopt, maar dit heeft weinig zin aangezien er al zo heel veel over is gezegd en geschreven: dit topic sluit ik dan ook :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.