ScanSoft Naturally Speaking - ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Nu ik langere tijd last van RSI heb en ik niet veel langer meer zonder computer kan, ben ik van plan een spraakherkenningsprogramma te kopen. Ik zit te denken aan Naturally Speaking van ScanSoft. Over dit programma is al veel geschreven, maar ik heb een paar specifieke vragen:

- Hoe verloopt het browsen met dit programma (hoe klik je, hoe typ je URL's in, e.d.)?
- Zijn er mensen die er wel eens mee geprogrammeerd hebben? Zo ja: werkt dat? Hóe programmeer je dan?
- Wat is je algemene mening over dit programma?

Alvast heel erg bedankt,
Bart Roorda

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Knutselsmurf

LED's make things better

Ik heb een en ander met dit programma gewerkt en mijn antwoord op jouw vragen is eigenlijk heel kort. Daar is het namelijk niet geschikt voor. Het hele programma is eigenlijk alleen maar geschikt voor het dikteren van teksten, zoals brieven en rapporten. Programmeren, met alle haakjes, accolades en andere leestekens, evenals niet bestaande woorden als variabele-namen, is iets wat absoluut niet lekker gaat. Behalve natuurlijk als je zit hebt om al je variable-namen te spellen.

Ook om te server is het niet echt geschikt. Een URL krijg je waarschijnlijk nog wel ingevuld, maar het browsen, dus klikken op links, krijg je niet met je stem gesimuleerd.

Kortom, het is een prima programma, waarmee je na enige training hele goede resultaten kunt bereiken, maar voor de 2 situaties die je hierboven geschetst hebt absoluut niet geschikt.

- This line is intentionally left blank -

• BARO
Hmm.. het programmeren had ik wel verwacht (dat het niet kon), maar het browsen... ik had verwacht dat dat wel zou moeten kunnen.

Bedankt voor je reactie, iemand anders nog ervaringen?

• BARO
Schopshop