Toon posts:

CDR's draaien op Sony DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of er op 1 of andere manier een mogelijkheid is om gekopieerde muziekcd's te draaien in mijn Sony DVD spelertje. Een origineel muziekcdtje geeft geen problemen natuurlijk. Het staat ook netjes in het boekje hoor, dat ie geen CDR's ondersteunt, maar ja toch moet het kunnen lijkt me... Iemand enig idee??

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:25
Het type laser reflecteerd gewoon niet goed op CDR. Daar is weinig aan te veranderen. Ander lasertje erin zetten of voltage of zoiets verhogen. Maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Verwijderd

alle kleurtjes??

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-03 20:49

ALH

ja, had je maar geen Sony moeten kopen he...

Alleen al vanwege het feit dat de spelers van Sony geen cd-r's afspelen zou ik geen Sony willen... :r

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Mijn Sony dvd 335s leest wel cdr's.
je moet natuurlijk wel goede cdr's gebruiken.
zoals princo's

Verwijderd

Of je koopt er een cdspeler bij...

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:17
IK weet niet of je het weet maar hij leest wel CD-RW !!!
Gewoon je muziek daar op zetten en spelen maar :)

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-03 16:52

Canon23

>>MY<< world

Redneck ik heb precies dezelfde sony dvdspeler staan en je weet zeker dat het alleen ligt aan welke cdr'etjes(schrijf je dat zo?? :? ) je gebruikt ???

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 23:36
Sony is berucht om zijn cdr/rw onspeelbaarheid (zie ook test novembernummer van PCM)
2 collegaŽs hebben die dat home theatre systeem, zoŽn surround dvd+receiver in een ding.
Het is er eentje van hen nu gelukt door op single speed te branden op blauwe Acer 12speed CdrŽs.
Geloof me... het is een combinatie van single speed branden en bepaalde merken CDRŽs

Verwijderd

Princo sucks! Pff rommel.Daarbij die gingen ook niet.

Ik heb dezelfde speler, gebruik Lead DATA-RW's. Kosten 0.5 gulde meer dan de CD-R's.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Helaas heb ik al meerdere cdr's geprobeerd en bij allemaal zegt ie no-disc. Maar ik zal nog een aantal merken proberen en cdrw's heb ik ook nog niet geprobeerd. Maar het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat dat werkt, immers die zjn nog minder compatible. Single speed ga ik ook ff testen. Princo's werken dus en Lead data moet ook werken, nog andere cdr's die zouden moeten werken uit jullie ervaringen?

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
SCHOP!

las op kieskeurig site dat Philips silver premium en Lifetec siverblue ook goed werken in sony dvd players o.a. sony dvp-ns300 .. heb die namelijk zelf net besteld bij postbank actie.. jammer dat ie geen mp3 cds afspeeld..

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:11
Sony cdr, TDK en phillips doen het prima in mijn DAV S800.
Nu alleen nog iemand vinden die me zoŽn modchip kan leveren waardoor het kutding Svcd en mp3 aankan..
Wie het weet mag het zeggen

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Probeer een cdrw'tje of anders Princo cdr's, als je die nog ergens kan vinden. Die zouden het moeten doen, maar zijn overigens niet de beste schijfjes.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

kijk bij www.vcdhelp.com
daar vind je per type welke wel en welke niet werken.
princo's werken prima op de s335, vivastar schijnt ook te werken, cdrw's werken bij mij allemaal//.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 15:07 schreef funrider het volgende:
SCHOP!

las op kieskeurig site dat Philips silver premium en Lifetec siverblue ook goed werken in sony dvd players o.a. sony dvp-ns300 .. heb die namelijk zelf net besteld bij postbank actie.. jammer dat ie geen mp3 cds afspeeld..
ACH TWEE JAARTJES MAAR |:(

Verwijderd

Heb hier ook een Sony DVD speler staan die vrijwel niet overweg kan met CD-R. Slechts een heel select aantal CD-R's leest hij. Echter leest hij wel CD-RW, dus gebruik ik dat maar.

Verwijderd

hey kheb de dvp-s335, en kheb dus een lifetec cd geprobeerd en die kan hij niet lezen. toen ik de dvd speler 1 jaar geleden kocht kon hij op het begin wel platinum lezen (dave01 was daar getuige van) maar dat kan hij nou ook niet meer. kdenk dat ik nou dan maar een cd-rw moet proberen. (kheb ook die n300 besteld bij de postbank)

PS: mij is verteld toen ik de dvd speler kocht dat de dvp-s335 wel cd-r kon lezen dus ik ging er vanuit dat ik de goede dvd speler kocht maar dat was niet zo :(

Mzzl Jesper

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29
Op maandag 06 mei 2002 11:03 schreef DrPepper het volgende:
hey kheb de dvp-s335, en kheb dus een lifetec cd geprobeerd en die kan hij niet lezen. toen ik de dvd speler 1 jaar geleden kocht kon hij op het begin wel platinum lezen (dave01 was daar getuige van) maar dat kan hij nou ook niet meer. kdenk dat ik nou dan maar een cd-rw moet proberen. (kheb ook die n300 besteld bij de postbank)

PS: mij is verteld toen ik de dvd speler kocht dat de dvp-s335 wel cd-r kon lezen dus ik ging er vanuit dat ik de goede dvd speler kocht maar dat was niet zo :(

Mzzl Jesper
ik snap niet waarom je dvd speler geen cdr kan afspelen.
Ik snap eigenlijk ook niet wat het verschil is tussen cd of cdr

Verwijderd

hey, kben bij een paar winkels wezen kijken voor de merken van de cd-r's die hier worden genoemd in de topic, bij alle winkels hebben ze geen princo's, acer, en vivistar. lifetec heb ik wel geprobeerd en die deed het helaas niet.

bij welke winkels hebben ze deze merken cd-r's wel?

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 11:37
Op maandag 06 mei 2002 16:57 schreef dave01 het volgende:

[..]

ik snap niet waarom je dvd speler geen cdr kan afspelen.
Ik snap eigenlijk ook niet wat het verschil is tussen cd of cdr
Heeft mee te maken met de reflectielaag van de cd-r. De reflectielaag van een cd-r is minder dan van een gewone cd.

Daarbij heeft het ook mee te maken dat er vroeger in een dvd-speler alleen een dvd lens inzat. Tegenwoordig zie je veel vaker 2 lenzen in een dvd-speler dus voor cd een aparte cd lens.

Btw mijn oude Toshiba dvd-speler kan alleen maar goed overweg met cd-rw. Blijkbaar is de reflectielaag van de cd-rw "feller" dan die van een cd-r.

Verwijderd

Ik heb dezelfde speler....princo's werken...maar zijn ze een jaartje oud dan lijken ze het niet meer te doen....het is bij deze datals ze wat beschadigd zijn het al niet meer werkt. CD-rw's werken bij mij ook niet, maar het kan zijn dat de brandspeed hier een gevolg van is (heb ik nog niet geprobeerd!).

In navolging van deze postings een volgende vraag (ook al genoemd hier in deze thread).
Ik zie dat dezelfde speler (althans de buitenkant) nu tegenwoordig WEL mp3's en cd-r's makkelijk kan lezen en afspelen. Is het mogelijk mn oude dvd-spelerom te bouwen(?), dmv de chip, zodat hij wel mp3's en cd-r's kan afspelen??

• Kiki
Op woensdag 01 mei 2002 17:27 schreef IJzerboot het volgende:
Sony cdr, TDK en phillips doen het prima in mijn DAV S800.
Nu alleen nog iemand vinden die me zoŽn modchip kan leveren waardoor het kutding Svcd en mp3 aankan..
Wie het weet mag het zeggen
Er bestaat voor zover ik weet geen modchips die je dvd-speler ervoor zorgen dat je SVCD en MP3 kunnen afspelen. Er bestaat ook nog een andere manier om je SVCD file op je speler af te spelen en dat is je file maken als een VCD. Dus je cd maak je niet aan als SVCD maar als een VCD.

Met een modchip kun je dvd-speler wel regio+RCE vrij maken. Kun je tenminste sommige films eerder zien :).

Voor regiovrij maken en adressen kun je het beste in de forum van deze site rond neuzen: http://www.dvdnews.nl .

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 17:11 schreef -stwDG- het volgende:
Ik heb dezelfde speler....princo's werken...maar zijn ze een jaartje oud dan lijken ze het niet meer te doen....het is bij deze datals ze wat beschadigd zijn het al niet meer werkt.
maar waar heb jij dan die princo's gekocht? kben bij ben van dijk geweest, expert, mikro (kben zelfs bij de albert heijn geweest)???? please laat het weten waar je princo's kan kopen.

Verwijderd

pioneer 106S leest ze toch wel ? :)

Drom geen sony is duur en leest geen bal :)

• Kiki
Op maandag 06 mei 2002 20:05 schreef Dannyke het volgende:
pioneer 106S leest ze toch wel ? :)

Drom geen sony is duur en leest geen bal :)
Uhm volgens mij hebben ze toevallig over een stand alone speler en geen dvd-rom speler. ;)

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:11
Hoho, SOny leest dan wel geen mp3 of SVCD, maar het blijft qua DVD, SACD en surround wel een van de ( zoniet de) beste afspelers op de markt.
En dat van dat VCD weet ik, alleen is bij SVCD kwaliteit veel beter dan bij VCD he? VCD is hetzelfde als VHS (ongeveer).

Verwijderd

Die s335 speelt ok platinums af (tenminste bij mij dan)...wel niet echt goeie cdkes... :)

Verwijderd

MrOrange dat heeft hij bij mij ook gedaan maar nou doet hij dat niet meer :( Ik ging terug naar de winkel waar ik hem had gekocht (It's Den Bosch--> klote service) en daar hadden ze hem opgestuurd, 6 weken later kreeg ik hem terug en hij deed het gelijk nie meer. Toen ging ik weer terug en toen werd mij verteld dat de sony dvd-s335 GEEN cd-r kon lezen. Toen was ik dus echt verbaasd. Bij It's werd ik gewoon afgezeken en naar huis gestuurd met een dvd speler die ik eigelijk NIET wilde. Zoals ik ook al in een andere reply typte dat mij is verteld dat hij WEL cd-r kon lezen.

Maar waar kan ik nou PRINCO'S, ACER en die andere cd's kopen? kmoet het ehct weten

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:36

star-saber

Ryzen

de DAV-S300 leest ook alleen CDRW hierzo
geen cdr

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

En de DAV-s305 leest WEL cdr en cdr-w, ook speelt deze mp3's .
Hier hebben ze bij de videotheek een aktie, DVD speler voor
€249. en gratis 1 jaar lang dvd's huren (1x per week ).

searisk

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 19:15 schreef DrPepper het volgende:

[..]

maar waar heb jij dan die princo's gekocht? kben bij ben van dijk geweest, expert, mikro (kben zelfs bij de albert heijn geweest)???? please laat het weten waar je princo's kan kopen.
uit Amerika...gewoon via inet besteld....hmmm ff zoeken naar de site..oh...hehe.. www.princo.com ;) of checkout www.cdmediaworld.com

Ik ga dadelijk even proberen met cd-rw's op 1 speed branden..misschien helpt dat.

Verwijderd

welke princo's heb ik dan nodig? ik moet wel de princo's hebben die op een sony dvd-s335 werken.

princo CDR-80 Gold
princo CDR-74 Gold
princo CDR-80 Silver/Blue
princo CDR-74 Silver/Blue
princo PRR-C74

welke moet ik hiervan hebben?

Verwijderd

ik kan ze wle via internet bestellen maar dan moet ik natuurlijk wel weten WELKE ik moet hebben, nou nog eens mijn vraag welke moet ik hebben?

Verwijderd

Ik heb een sony dvp s725 en die leest bijna nix. Het enige wat ik werkend heb gekregen is de princo silverblue geloof ik 80 minuten. Besteld bij www.ziezotec.nl. Kreeg ze binnen 3 dagen binnen.

11-4679
Princo Silverblue 1x-16x op spindle

ACTIE !!! t/m 30 April

das dus bij ziezotec.

suc6 ermee

Verwijderd

oke, ik heb ook ff op die site gekeken en om no0u 50 stuks te kopen? ik wil eigleijk het liefst eerst 1 cd van princo kopen en als dat lukt dan er meerdere te kopen. er word ook ziezotec aangegeven dat princo recordables als enig merk op sony dvd speler werken. ik ben blij om dit te horen maar om nou voor 60 piek eventjes 50 cd's te bestellen en dat om het alleen maar te proberen? weet iemand een plek waar je princo's gewoon in de winkel kan kopen. bijv bij een groothandel? ik ben niet te lui om er 50 te bestellen maar als ik er 50 bestel dan heb ik ook de kans dat het niet werkt en dan zit ik nog met 49 cd's opgescheept.

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 13:01 schreef suprguard het volgende:
Ik heb een sony dvp s725 en die leest bijna nix. Het enige wat ik werkend heb gekregen is de princo silverblue geloof ik 80 minuten. Besteld bij www.ziezotec.nl. Kreeg ze binnen 3 dagen binnen.

11-4679
Princo Silverblue 1x-16x op spindle

ACTIE !!! t/m 30 April

das dus bij ziezotec.

suc6 ermee
Die zijn het inderdaad ja..ik heb dus dezelfde speler...tx voor de tip van leverancier :) Weet jij of de snelheid van branden ook nog een oorzaak kan zijn dat ze niet gelezen worden??

Verwijderd

Check http://www.opussupplies.nl die heeft zowel acer als platinum cd-r en is tevens niet duur.

Verwijderd

ik was vanmiddag wat verschillende cd's aant proberen die ik zelf had gekopieerd e nou kwam ik toevallig een PRINCO tegen. en ja hoor mijn dvd s335 leest WEL een PRINCO!!! hij las ook that's write 650mb/74 min

ik ben hier heel erg blij mee!!!!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43

-Sander-

///M Powerrrrrr

Alle NIEUWE, Sony DVD'S die er nu aankomen kunnen alle cdr's lezen!!,.. dus als je nu nog een dvd wil kopen en twijfelt tussen een paar merken.. w8 dan nog ff en koop dan een sony dvd ,..want die kunnen alle cdr's lezen :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 20:57 schreef Rossi het volgende:
cdrw's heb ik ook nog niet geprobeerd. Maar het lijkt me niet echt waarschijnlijk dat dat werkt, immers die zjn nog minder compatible.
Raar maar waar mischien, maar CD-RW werken wel.
ik spreek uit eigen ervaring.
Pagina: 1