[PHP] Meerdere selects / options, bij wijziging query

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Alseert heb ik de search gebruikt, maar deze doet op het moment vreemd (omage parameters blabla?) plus dat ik niet precies weet waar ik echt op moet zoeken.

Het probleem is als volgt. Ik heb een aantal rijen waarin het volgende staat:

- username
- email
- status

status is een select waarin 3 opties staan, met de values 0 t/m 2.

Nu heb ik de bovenstaande rij bijvoorbeeld 5 keer. Nu probeer ik het zo te krijgen, dat de select dus per rij aangepakt kan worden, en dit met 1 submit allemaal geupdate kan worden.

Nu lukt het mij wel om een loopje te maken die dit allemaal update, maar ik snap niet helemaal hoe ik nou die selects kan ophalen, en kan zien of er geupdate moet worden of niet.

Is er mischien iemand die mij een eindje opweg wil helpen? Waar moet ik naar kijken en vooral, hoe haal ik het van selects naar php (dus in een array o.i.d)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:54

xiD

12345

mysql_fetch_array
mysql_fetch_object

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Ik denk niet dat je het goed begrepen hebt, ik probeer wat van html naar php naar mysql te krijgen, niet van mysql naar php naar ... maar in ieder geval bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Je kunt natuurlijk moeilijk doen en alle data gaan verglijken en kijken of er iets gewijzigd is en zo ja, de nieuwe data in de database douwen. Maar het lijkt mij makelijker om gewoon te zorgen dat bij het laden van de pagina alle waardes uit de databse in het form worden gezet, zo kan je bij een submit gewoon alle data weer inserten met behulp van een update query.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De select heeft een naam, dat wordt de naam van de post variabele.
De options in een select moet je een value geven. Als de betreffende option dan geselecteerd is wanneer er gesubmit wordt, wordt die value de value van de eerstgenoemde variabele.

Voorbeeld:

<select name="status">
<option value="t">Actief</option>
<option value="f">Non-actief</option>
</select>

En je submit met Actief geselecteerd en je importeert de postvarabelen dan krijg je:
$status=="t"

Als je met meerdere rijen wil werken moet je de namen van de selects laten genereren met bijvoorbeeld een nummer erachter en dat dan met een loop inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Alleen werken we sinds php 4 met _superglobals_, dat houdt in dat het $_POST['status'] wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Ik heb het ondertussen al gevonden, door gewoon de naam van de selects status[] mee te geven zodat dit in een array wordt gezet bij het 'posten'. Ik gooi deze array in een loopje met query´s en het werkt :) Achteraf bleek het simpeler dan het was, maarja, je moet het even weten ;)

Toch iedereen bedankt voor de reacties!
Pagina: 1