Toon posts:

Wel internet op de server, niet in het netwerk (draadloos)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem zit zo:
Sinds kort hebben we adsl thuis. De verbinding komt binnen op de server, tot zover gaat alles goed. De server heeft gewoon internet en dat werkt prima.

Nu willen we de verbinding delen via een draadloos netwerk. Hiervoor hebben we de asus wl-300g accespoint aangeschaft. Voor de laptop hebben we een wl-100g kaartje aangeschaft en voor de computer ook een asus kaartje dat meegeleverd werd bij het moederbord (weet geen typenummer).

de situatie is als volgt:

server: locaal ip-adres: 192.168.0.2
subnetmasker: 255.255.255.0

accespoint: ip-adres: 192.168.0.1

laptop: ip-adres: 192.168.0.3

computer: ip-adres: 192.168.0.4

Op het moment dat verbinding gemaakt wordt met het accespoint is er geen internet. Ik heb ook al geprobeerd windows zelf de instellingen te laten regelen, dan vindt hij op de server een gedeelde internetverbinding en vraagt of ik die wil gebruiken. Ik kies voor ja en wordt opgenomen in het netwerk. Vervolgens is dat klaar maar is er geen internet. OOk kan ik dan de server niet meeer pingen.

Op de server zijn alle windows-updates geinstalleerd, op de rest van de computers niet, die hebben immers nog geen internet.... :(
De nieuwste drivers zijn voor alle netwerkaarten geinstalleerd
Alle computers draaien windows xp pro

We zijn nu al verschillende weken aan het kloten en proberen, maar het wil maar niet werken.
Iemand enig idee wat we verkeerd doen??

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
is er DHCP geinstalleerd ?
firewall geinstalleerd ?

hoe is de server geconfigureerd??

[ Voor 53% gewijzigd door Cyber007 op 26-09-2004 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
op de server is dhcp geinstalleerd,
op de server draait zone-alarm als firewall
norton staat er ook op (alleen anti-virus)

de server heeft het static ip-adres 192.168.0.2

op de server is de internetverbinding gedeeld zoals omschreven in de FAQ

Is dit genoeg informatie??

Verwijderd

Kan je even in een command prompt de opdracht:

"tracert tweakers.net" geven op een pc waar internet niet werkt en de output hier posten, dan kunnen we zien of de routing goed gaat ...

Verwijderd

Topicstarter
oke
"kan naam van doelsysteem tweakers.net niet omzetten"

deze melding blijft ie geven ongeacht welke site ik ingeef.
de melding blijft ook wanneer ik er "http://www." voor zet

betekend dit dat de fout in de client zit??

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Welke default gateway heb je op de clients opgegeven?
Dat moet zo te zien 192.168.0.2 zijn, omdat die het inet deelt

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
als hij de naam niet kan omzetten kan het zijn dat hij geen DNS server heeft(niet ingevult).
of dat er idd geen verbinding is naar internet zodat hij niet bij de DNS server kan.
probeer het teakers ip eens te tracerouten

tracert 213.239.154.35

als hij dat ook niet kan vinden moet je idd je gateway instelling controleren.
als hij dat wel kan vinden moet je fff, of handmatig je DNS server van je provider invullen, of DNS records toevoegen aan de DHCP server, of een eigen DNS server of je server gaan draaien (eerste optie is natuurlijk het namekelijkst instellen, 2de optie scheelt het meeste tijd 3de optie is eigenlijk alleen als je het leuk vind hehe)

w8 fff je zegt dat je de server niet kan pingen... is dat alleen als je windows de instellingen laat regelen? of kan je de server zowizo niet pingen?

[ Voor 62% gewijzigd door Countess op 27-09-2004 12:56 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Als jij de server internet wil laten delen zal daar een tweede netwerkkaart met een ipadres uit een ander subnet in moeten.
Pas dan kan jij internet delen.

Geef eens wat meer duidelijkheid in deze situatie...

• Countess
Als jij de server internet wil laten delen zal daar een tweede netwerkkaart met een ipadres uit een ander subnet in moeten.
dat heeft hij toch al? zijn server ip op het locale netwerk is 192.168.0.2 terwijl hij ook internet heeft.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
als ik handmatig de dns server in wil stellen, hoe kom ik dan achter dat ip-adres??
De clients hebben wel 192.168.0.2 als gateway.

ik kan niet van de client naar de server pingen, maar andersom wel.
Dit maakt het voor mij nog ingewikkelder terwijlik er an niet te veel van snapte :?

en btw ik heb er idd een andere netwerkaart inhangen voor het delen van de verbinding..

• nodiras
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 15:21:
als ik handmatig de dns server in wil stellen, hoe kom ik dan achter dat ip-adres??
De clients hebben wel 192.168.0.2 als gateway.

ik kan niet van de client naar de server pingen, maar andersom wel.
Dit maakt het voor mij nog ingewikkelder terwijlik er an niet te veel van snapte :?

en btw ik heb er idd een andere netwerkaart inhangen voor het delen van de verbinding..
Kijk ff op de site van je provider voor de dns nummers

• Countess
het IP van de je providers DNS kan je vinden door op de server winipcfg in te typen bij win-9x of bij XP/2k zit het onder lan verbindingen ---> je internet-netwerkkaart --> support ---> details
(welk OS'en draai je eigenlijk precies? praat wat makelijk hoef ik niet alles dubbel te doen zeg maar.)

waarom het een kant wel en de ander kant op niet gaat snap ik ook fff niet.
heb je je firewall goed ingesteld? blocked hij niet het verkeer van het locale netwerk? dat zou de enige reden zijn die ik me zo kan indenken (kan ook zij bv dat je de windows firewall aan hebt gezet op de locale netwerk kaart op de server, al geloof ik niet dat die ping's tegen houd....)

kan je fff proberen de firewall uit te zetten en, zeker als je XP draaied, het internet stekkertje er ook fff uit te halen(vanwegen virus gevaar) en dan nog eens van client naar server te pingen?

edit : winipcfg, en niet winipcgf verbeterd.

[ Voor 40% gewijzigd door Countess op 28-09-2004 01:35 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Dat je niet kan pingen naar de server maar wel van de server is waarschijnlijk de firewall, alhoewel de clients dan via dhcp nooit een adres van de server kunnen krijgen.
Zet dat eerst maar eens allemaal uit.
Pagina: 1