[2000] Printerdriver installeren voor Terminal Server*

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik vroeg me af hoe ik een overzicht kon krijgen van alle printers waarvan de drivers beschikbaar zijn voor Windows / Terminal Server 2000.

Ik heb zojuist een HP 1010 toegevoegd maar zie 'm niet in bijv. ntprint.inf. Daar zou hij dan toch moeten voorkomen?

Dit omdat ik wil kunnen controleren of een printer bij gebruikers thuis beschikbaar zal zijn voor ze wanneer ingelogd op het netwerk via TS.

Verwijderd

Alle drivers die reeds in de ntprint.inf staan zullen werken.
Van alle andere printers zul van tevoren uit moeten zoeken of het gaat werken.
Als ze PCL of PS compliant zijn zal het wel lukken, maar met bijvoorbeeld hostbased printers heb je bitter weinig kans.
De meest recente lijst van HP:
http://www.printingsupport.com/tools/HPjun2004.pdf

De 1010 is een hostbased printer.
Je zou het eens kunnen proberen met een "HP LaserJet Series II" driver welke aan de clientkant met de lpt1 kabel aan is gesloten, want een 1000 serie usb autocreated ben ik nog niet tegengekomen.

Smiley
http://www.printingsupport.com

• mvandek2
De 1010 is een hostbased printer.
Je zou het eens kunnen proberen met een "HP LaserJet Series II" driver welke aan de clientkant met de lpt1 kabel aan is gesloten, want een 1000 serie usb autocreated ben ik nog niet tegengekomen.
Shit. De 1010 is een USB printer, dat gaat dus helemaal niet werken begrijp ik?
De 1015 is dus de eerste laserprinter die dit zal kunnen.

[ Voor 39% gewijzigd door mvandek2 op 27-09-2004 17:12 ]

Verwijderd

mvandek2 schreef op 27 september 2004 @ 16:57:
Shit. De 1010 is een USB printer, dat gaat dus helemaal niet werken begrijp ik?
Ik zei niet USB, ik zei hostbased. USB printers werken meestal prima onder TS/Citrix alleen moeten ze PCL of PS compliant zijn.

Hostbased printers zijn printers waar de logica plaatsvindt in de software op de clientpc, en geen ingebouwde printcontroller hebben.
Die werken voor geen meter met citrix/TS.

• mvandek2
Ik zei niet USB, ik zei hostbased. USB printers werken meestal prima onder TS/Citrix alleen moeten ze PCL of PS compliant zijn.
Ok, we werken voortaan met HP 1015, deze zijn PCL compliant.
Wat is de juiste methode om de drivers op de server te krijgen? Heb geprobeerd 'm te installeren op de server maar er verschijnt geen entry voor de HP 1015 in ntprint.inf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat die ook niet in ntprint.inf gezet wordt maar zn eigen .inf + bijbehorende files pakt.

Beste optie: bak met printer eraan, inloggen met admin powah en dan zelf de driver installeren (overzetten op server).
Eventueel deel je 'm lokaal en maak je een printerpoort aan op server ( net use lptx: \\wkst\printer ) en installeer je 'm op die manier?

[ Voor 69% gewijzigd door alt-92 op 02-10-2004 20:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 22:25:
[...]

Hostbased printers zijn printers waar de logica plaatsvindt in de software op de clientpc, en geen ingebouwde printcontroller hebben.
Die werken voor geen meter met citrix/TS.
dan zet je die dingen toch op een JetDirect en maak je een printqueue aan op je windows printserver, en laat je de citrix client printen naar die queue (aansturing geschied dan door die printserver)

niet echt handig voor inbel clients, maar wel handig als je een wan hebt met vaste ip ranges

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even de topic titel aan aangezien die niet gaat over je eigenlijke vraag (was: [2000] Printeroverzicht onder Terminal Server*)

Verwijderd

zwelgje schreef op 02 oktober 2004 @ 20:59:
dan zet je die dingen toch op een JetDirect en maak je een printqueue aan op je windows printserver, en laat je de citrix client printen naar die queue (aansturing geschied dan door die printserver)
Helaas zijn de meeste goedkope printers tegenwoordig alleen met usb uitgevoerd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 22:56:
[...]

Helaas zijn de meeste goedkope printers tegenwoordig alleen met usb uitgevoerd.
daarom zijn er ook JetDirects met usb :*) (gebruik ze zelf ook)

A wise man's life is based around fuck you

• mvandek2
Beste optie is dus eentje aan de server hangen, installeren en weer weghalen.

Verdient geen schoonheidsprijs zeg.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hoeft de printer niet fysiek aan een server te hangen om de driver te installeren hoor? Je moet enkel de driver installeren - en dat kan je doen door een printer toe te voegen, maar ook gewoon door onder Start -> Settings -> Control Panel -> Printers -> File -> Server Properties -> Drivers -> Add, de driver toe te voegen :)
Pagina: 1