Toon posts:

Eerste 64bit game voor AMD64 en WinXP64

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SUNNYVALE, CALIF. - September 21, 2004- Today, AMD (NYSE: AMD) announces the first 64-bit game optimized for AMD Athlon(tm) 64 processor-based systems, "Shadow Ops: Red Mercury," is available now on retail shelves. "Shadow Ops: Red Mercury," published by Atari and designed on AMD64 technology, includes specific 64-bit enhancements that enable a richer and more immersive gaming experience. The power of the AMD64 platform has opened the door for game developers to truly capture the imagination and creativity of artists and industry visionaries.

http://www.atari.com/shadowops/us/amd.html
Pure marketing of zouden we echt zoveel verschil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:14
t is fijn te horen dat er ook een beetje naar de nieuwe technologie word gekeken....
nu alleen nog XP64

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

nou, ik vind die screenshots wel overdreven veel verschillen, wel of geen schaduw etc.
Dat kunnen tegenwoordig de 32bit versies ook wel, aangezien er toch het meeste op je videokaart geleunt wordt met spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07

Haan

dotnetter

Het lijkt wel of bij de '32 bit' plaatjes de shaders zijn uitgezet, en dat ze bij de '64 bit' wel aan staan..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:40

BrZ

LOL, net alsof je grafisch andere dingen kan doen als er gebruikt wordt van een 64bits CPU. Het enige wat er anders is, is dat sommige dingen efficienter gedaan kunnen worden, waardoor het spel sneller zou kunnen lopen (meer FPS), maar dit slaat gewoon nergens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die game net toevallig even gespeeld, de eerste 3 levels zijn best leuk. Maar online spelen is nog leuker, alleen zijn er nog niet zoveel servers, maar met z'n 3'en op een ski liftje en dan schieten op de vijanden is toch best leuk. Er schijnen ook een hele berg levels te zijn. De mp levels die ik gespeeld heb waren best leuk. Het ziet er overigens op een 9700 bijna hetzelfde uit dan op de screenshots, deze:
http://www.atari.com/shadowops/us/amd.html

8)7

aha, ik weet het al: bij 64bit proc kun je de schaduwen op goede kwaliteit zetten, bij mij staan ze nu op low, want als ik die verhoog schiet de fps een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk omlaag. Dus als je goede schaduwen wilt hebben dan 64 bit proc kopen. 8)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

far cry had dit toch ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:48
ik heb een amd 64 maar die screenies zijn echt bullshit, splinter cell zag er een jaar geleden al zo uit ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zijn bij 32bit de textures veel lager... kijk maar eens naar de mouw op de 2de rij...

Verder is dit natuurlijk onzin.

[edit]
Er komt ook een 64bit versie van farcry (hopenlijk)
Start your quest with a FREE edition of Far Cry™. Get your copy when you purchase either a complete system or an upgrade bundle based on an AMD Athlon™ 64 or
AMD Athlon 64 FX processor (purchase must be made from participating companies). Your copy will be the 32-bit version. The 64-bit version will be released in a few months, so make sure to check back at www.amd.com/farcry for more information.
http://www.amd.com/us-en/...1085,00.html?redir=sbfc02

http://www.amd.com/us-en/...543,00.html?redir=IEGFC01

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57

bAdmuTs

mAzE

Dit is dus onzin, bij mij zag het spel er eerst ook zo uit zoals op de 1ste screens maar dat kwam omdat alles op ze laagst stond, heb nu alles op ze hoogst gezet en het ziet er nu uit zoals op de 2de screens dus dit is echt bs.

Hij staat dus standaard lelijk maar je kan het dus gewoon veranderen zoals de 64 bit screens.

[ Voor 20% gewijzigd door bAdmuTs op 26-09-2004 18:46 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* schop *
BrZ schreef op 26 september 2004 @ 15:39:
LOL, net alsof je grafisch andere dingen kan doen als er gebruikt wordt van een 64bits CPU. Het enige wat er anders is, is dat sommige dingen efficienter gedaan kunnen worden, waardoor het spel sneller zou kunnen lopen (meer FPS), maar dit slaat gewoon nergens op :)
Niet helemaal waar, met meer rekenkracht zou je betere HSR (hidden surface removal) kunnen doen, betere HSR betekent minder pixels die je hoeft te fillen, minder pixels fillen betekent dat je fillrate ruimte over hebt om meer special effects toe te passen.

Aan de andere kant verschilt een athlon 64 heus geen factor 2 met een gelijk geklokte athlon xp, waardoor bovenstaand verhaal dus niet helemaal van toepassing is. Maar zeggen dat meer CPU kracht onzin is omdat het toch de videokaart is die werkt is dus niet helemaal waar ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
heeft iemand het spel al gespeeld, en hoe is ie ?
Want ik heb er nog niet veel over gehoord.

(demo staat te dl)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-10 12:49
moet je voor die 64 bits ook niet windows xp 64 bits draaien??

of werk die 64 bits ook op de gewone xp

(ik heb namelijk een amd 64 :D )

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:51

Tys

Multiple Choices
The document name you requested (/shadowops/us/amd.html) could not be found on this server. However, we found documents with names similar to the one you requested.
Available documents:

/shadowops/us/amd.html.LCK (common basename)
Please consider informing the owner of the referring page about the broken link.
Link weg? Boel fake?

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
tntkiller schreef op 02 oktober 2004 @ 19:36:
moet je voor die 64 bits ook niet windows xp 64 bits draaien??

of werk die 64 bits ook op de gewone xp

(ik heb namelijk een amd 64 :D )
ja je moet inderdaad windows 64 of een linux 64 draaien en de juiste drivers voor alles

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Laatst online: 18-10 17:11
http://www.pcper.com/arti...?aid=76&type=expert&pid=1

en

http://www.amdzone.com/mo...ews&file=article&sid=1354

maar goed, dat was ook te verwachten natuurlijk.... zie ook het nvidia Pixel shader 3.0 verhaal.... iedereen ging ervan uit dat die vergeleken werd met PS 2.0, maar er was voor de vergelijkende screenshot gebruik gemaakt van PS 1.1......

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

leuk spel heb het vandaag gekocht alleen als ik een online server wil joinen loopt die te mekkeren dat ik een wrong version heb :'(
maar op de site kan ik geen updates vinden.
heb gekeken bij www.atari.com
en ik heb gekeken of de site van de game zelf maar daar lees ik niets over patches en updates.

Iemand een idee of die er dan ook zijn?

Verder ziet het er heel mooi en verzorgd uit denk niet dat het deze keer een miskoop was want ik kreeg er voor die prijs zelfs een logitech headset bij cadeau :)

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
pixon schreef op 02 oktober 2004 @ 20:08:
[...]

ja je moet inderdaad windows 64 of een linux 64 draaien en de juiste drivers voor alles
mooi ik heb mandrake 64 op comp staan :D

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 23:15

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

al www.gamershell.com geprobeerd

die lui willen wel meestal alle patches enzo hebben

en google leverd ook wat op (net zelf geprobeerd ;) )

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

hey top niet eens aan gedacht omdat ik ervan uitging dat het wel op de site van de game zelf zou staan ga gelijk even kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

hij draait perfect op een p4 met een gf4200ti :P
patches voor het online gamen nog niet tegen gekomen.
dat het spel geoptimaliseert is voor 64bit betekend gewoon dat hij wat beter zal draaien op een 64bit systeem maar op 32bit geen problemen hier.

volgens 1 site zou hij pas 5 oktober gelanceerd worden :? heb hem echt nu al en hij is nog legaal ook.

kwam verder wel een leuke link tegen op een forum :)

http://users.adelphia.net/%7Ekamel/Posting.html

*sorry voor het niet gebruiken van de editbutton :X *

[ Voor 6% gewijzigd door Edwin van Cleef op 03-10-2004 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
tntkiller schreef op 03 oktober 2004 @ 00:48:
[...]

mooi ik heb mandrake 64 op comp staan :D
Ik heb even op de atari site gekeken maar ik zag geen linux versie dus je moet toch even windowsxp 64 downloaden. (gratis bij microsoft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

pixon schreef op 03 oktober 2004 @ 05:09:
[...]

Ik heb even op de atari site gekeken maar ik zag geen linux versie dus je moet toch even windowsxp 64 downloaden. (gratis bij microsoft)
en de 64 bit drivers voor de rest van het gebeuren dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
64 bits drivers van ati voor windows 64 zijn er al

maar goed ze zullen wel heel beta zijn nog

http://www.ati.com/suppor...er&submit.x=16&submit.y=4

ik was al bezig met binnenhalen maar ik had dus ook net gewoon windows xp er al op staan en had niet zoveel zin om nog een OS er op te zetten(al helemaal niet voor maar 1 game)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
tntkiller schreef op 03 oktober 2004 @ 08:55:
64 bits drivers van ati voor windows 64 zijn er al

ik was al bezig met binnenhalen maar ik had dus ook net gewoon windows xp er al op staan en had niet zoveel zin om nog een OS er op te zetten(al helemaal niet voor maar 1 game)
jammer wandt het is wel de moeite waard ook voor 1 spel waar
heb je anders een 64bit processor voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

en hoe zit dat dan met de moederbord drivers en eventueel voor de soundkaart :?

Op de asussite kom ik ze nog niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Edwin van Cleef schreef op 03 oktober 2004 @ 01:17:
dat het spel geoptimaliseert is voor 64bit betekend gewoon dat hij wat beter zal draaien op een 64bit systeem maar op 32bit geen problemen hier.
Uh ja, je kunt 64 bits heus niet zomaar draaien op je 32 bits cpu'tje hoor. En het zou natuurlijk ook van den zotte zijn als ze alleen een 64 bits executable bijgeleverd hadden, dus 32 bits is ook gewoon gesupported.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
Edwin van Cleef schreef op 03 oktober 2004 @ 13:45:
en hoe zit dat dan met de moederbord drivers en eventueel voor de soundkaart :?

Op de asussite kom ik ze nog niet tegen
http://www.planetamd64.com hier kan je alle drivers downloaden voor wat je nodig hebt om xp64 goed te laten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
stoer spel en grafics zijn erg goed en het speelt best wel snel.
ben blij dat ik een van de eerste ben om een 64bit spel te spelen op een 64 bit processor.
gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
voor degene die het spel willen proberen er is een demo te downloaden op de homepage van het spel.
http://shadowops.gamegossip.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10 21:55

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

ik heb de game nu ook die logitech headset kost 39.99!!!!
http://www.logitech.com/i...N,CRID=103,CONTENTID=6774
dus de game kost maar 10 euro :p mn ouwe headset weggepleurd, deze is echt goed.

de game ownt ook alleen hoop ik dat er gauw meer servers komen kan er nu maar 1 of 2 joinen!! maarja de game is net uit dus dat zal vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

heeft echt nog niemand anders deze game?

dit is toch echt iets voor nederlanders: met gratis headset en soundtrack cd? :P

[ Voor 52% gewijzigd door Peentje op 09-10-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb het spel en tevens die headset al moet ik je bekennen dat ik niet eens wist dat die headset zo duur was.
Heb zelf een tijdje terug zon trust gekocht die mij ook goed beviel maar dit ding is verder top.
ik vind het een leuke game maar zoals je zegt meer dan die 10 euro vind ik het ook niet waard.
als je nu eens kijkt naar opties had ik bijvoorbeeld graag een mission editor gezien of meer multiplayeropties.
grafisch is het een mooi spel maar het word een beetje langdradig.
Hayden moet de hete kastanjes uit het vuur gaan halen in alle operaties en wanneer de teammembers weer mee gaan doen lopen ze alleen maar voor je voeten.
ik stel me bijvoorbeeld verdekt op omdat ik beschoten word wil ik terugschieten komen ze voor je zitten 8)7
Voor de rest wel een leuke game

heb jij trouwens ook problemen met het joinen van sommige servers?

[ Voor 7% gewijzigd door Edwin van Cleef op 10-10-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Edwin van Cleef schreef op 10 oktober 2004 @ 18:19:
ik heb het spel en tevens die headset al moet ik je bekennen dat ik niet eens wist dat die headset zo duur was.
Heb zelf een tijdje terug zon trust gekocht die mij ook goed beviel maar dit ding is verder top.
ik vind het een leuke game maar zoals je zegt meer dan die 10 euro vind ik het ook niet waard.
als je nu eens kijkt naar opties had ik bijvoorbeeld graag een mission editor gezien of meer multiplayeropties.
grafisch is het een mooi spel maar het word een beetje langdradig.
Hayden moet de hete kastanjes uit het vuur gaan halen in alle operaties en wanneer de teammembers weer mee gaan doen lopen ze alleen maar voor je voeten.
ik stel me bijvoorbeeld verdekt op omdat ik beschoten word wil ik terugschieten komen ze voor je zitten 8)7
Voor de rest wel een leuke game

heb jij trouwens ook problemen met het joinen van sommige servers?
ja heb ik ook ja version mismatch ofzo, en over de rest wat je zegt: ik kan me er volledig bij aansluiten, zonder die headset was dit zeker een miskoop, al ziet het er grafisch lekker uit.

laten we hopen dat de eerst volgende patch veel goed maakt, en misschien een editor meegeeft, nieuwe speelmodus, enz.
Pagina: 1