PSC 2210 Windows Driver voor netwerk printer

Pagina: 1
Acties:

• timmeeej
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb een Red Hat 9.0 server draaien. Daar heb ik een HP PSC 2210 Stand Alone Printer/scanner/enz.. aangesloten. Deze wil ik delen over het netwerk. Alle clients in het netwerk hebben Windows XP Professional (sp2) geinstalleerd. Het installeren en delen via Samba ging vrij simpel en ik kan de printer zien staan op alle clients. Op het moment dat ik de printer wil gaan installeren op een client krijg ik de foutmelding dat er geen windows driver gevonden is op de samba server.. vrij logisch natuurlijk.

Vervolgens kan je zelf een driver installeren. De hp psc 2210 komt alleen niet voor in de lijst van printers. Met de "have disk" optie kan geen geschikt stuurprogramma gevonden worden op de orginele hp cd.

Ik heb geprobeerd het installatie programma te draaien dat op de cd staat, welke de client helemaal vol gooit met allemaal HP Image bla programma's en vervolgens wil dat je de printer in de USB port stopt.. hier kan je aanklikken dat je dat nu niet wil doen en hij maakt de installatie af.

Hierna is er nog steeds geen HP PSC 2210 driver te vinden in de lijst met printers, en nog steeds nergens een geschikte .inf te vinden met de "have disk" optie.

Ik heb nu dus echt geen idee hoe ik aan een windows driver ga komen.. op internet kon ik ook geen alternatieve driver vinden.

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 21:41
Het is een beetje een oud topic, maar ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb een HP PSC 2355 aan mijn Ubuntu 6.06 - desktop hangen en wil graag dat mijn vriendin hem kan gebruiken via haar laptop met XP. Nu herkent haar XP de printer wel, maar het lukt me niet om een driver te installeren.

De officiele drivers van de HP-site werken niet en in de standaard XP-lijst staat mijn printer niet. Ik moet dus diskette doen en een .inf bestand kiezen, maar ik zou niet weten hoe ik daaraan kom...

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die inf kan je ook op de hp cd of in de tijdelijke map waarin de installer van de hp driver uitpakt vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

Wom

Je kunt met Winrar de .exe van de HP driver uitlezen en dan alleen het bestand wat je nodig hebt uitpakken. Normaal gezien zit daar het driver bestand (de .inf) ook bij.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
nu ben ik toch benieuwd, ik heb een hp all in one, 7310 netwerkprinter met dubbelzijdig kleur scanner en fax, ik heb geen idee of die werkt onder linux.

ik heb hem geinstalleerd op een xp machine, en gedeeld en wordt zo gebruikt om te printen vanaf een andere pc, op die andere pc kan ik waarschijnljk niet gebruik maken van de scanner en dergelijke, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. ik heb een keer gehad dat ik niet kon printen en de enige oplossing was het hele installatie circus opnieuw uit te voeren, maar niet nadat ik handmatig een hele zooi dingen moest verwijderen.

heb daarvoor met een hp medewerker gechat () ook een hele ervaring, maar goed)

de vraag is nu.. is het zo dat er toch een inf bestand is waarmee je die printer gewoon kunt instaleren en alle functies kunt gebruiken zonder dat je die hp director en andere zooi nodighebt?

die hele installatieprocedure installeert minstens 30 programmas (!) en dat vind ik erg veel voor een all in one. in ieder geval verschijnen er zon 30 geinstaleerde programmas die noig zijn voor de printer als ik naar de geinstalleerde programmas kijk.

MAAR FF ONTOPIC:

als je je driver dus installeert op 1 van de clent, daar deelt en die printer op alle andere pc's toevoegt verschijnt de driver als het goed is ook op al je clients. verwijderen van de printer laat de driver dan staan als het goed is. bij printer installeren kies je dan een random printer en vervolgens zeg je dat je een andere driver wilt gebruiken.
of nog korter misschien, voeg de printer op alle clients toe, en wijzig de poort naar die die je op de samba server hebt ingesteld?

of kom je dan voor mijn probleem, dat de printer alsnog niet werkt omdat al die andere zooi die hp instaleert, niet op je sambaserver draait, en zodoende de printer niet kan werken onder linux?

is er voor die printer geen linux support? ik meende toch dat HP met een heel pakket aan drivers is gekomen voor linux onderstening van zijn printers, en dat ze daarvoor geloofd worden ( omdat andere merken geen linux drivers hebben)
Pagina: 1