Toon posts:

Geen internet op server, wel in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding:
Er is niets mis met het netwerk achter de server. Alle problemen situeren zich op de server zelf.
In het begin werkte alles perfect. Na een jaar draaien traden de problemen op.
Ik heb wel al eens last gehad van zekeringen die uitvielen en waardoor de server dus ook uitviel. Misschien dat die plotse uitvallen schade aan de windows configuratie hebben aangebracht, ik weet het niet.

Sinds in een aantal weken, heb ik regelmatig geen internet op mijn server (200 mHz, windows 98SE, ICS, ZoneAlarm)
De ICS shared de internetverbinding die via een andere NIC van een Speedtouch Home (pro tweaked) de serevr binnenkomt met een Multi-funct. AP van USR. Dat AP verbindt alle PC's dus met die gedeelde verbinding.
Nu kan ik altijd op het internet met de 3 clienten achter de server, maar op de server kan hij bijna nooit verbinding maken. En als hij toch verbindt download hij nog niet de helft van de afbeeldingen. Ook merk ik onderaan in IE (op de statusbalk) (op de server he) dat hij alle bekende .xx of .xxx domeinen afgaat en dan pas de "kan pagina niet vinden" geeft. Soms geeft hij ook in een klein kadertje de foutmelding "kan zoekpagina niet (vinden/openen?)". Als ik een 10-tal keer achter elkaar naar dezelfde site surf zal hij misschien 1 keer de site wel vinden en die voor de helft inladen.

Ik vindt dit zeer bizar en weet niet meer waaraan het zou kunnen liggen. Volgens mij heeft het iets met de DNS te maken, maar in het begin werkte alles nog perfect en ik heb geen instellingen geweizigd.

Ook alle programma's die verbinding willen maken met het internet (die op de server draaien) kunnen niet connecten. Bv.: No-IP client, ISP monitor,...

Ook de Bulletproof FTP-server die vroeger perfect zijn werkt deed, zorgt nu (op een andere pc met FTP-client) voor de volgende foutmelding:
"451 Cannot build data connection"

Na een tijdje kan ook alles uitvallen zoals Webserver, FTP (gewoon connection timed out), vnc-server die niet reageert,...

het heeft niets met het variabel IP-adres te maken, want ik draai op 1 van de clienten ook een No-IP client voor in het geval de client op de server niet wil connecten.

Iemand een ideetje?

Thanks

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2004 14:08 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

TCP/IP is lijkt brak(netwerk kaart uit hardeware lijst dellen en rebooten). Zelfde verhaal kan misschien ook zijn wat anders soft en hardware matigs.

Verwijderd

Dit is een virus probleem wat vaker voorkomt de laatste tijd. Het is een infectie van je videokaart files waardoor sommige programma's, waaronder de internet explorer niet goed werken.

Het klinkt beroerd maar de enige manier om het op te lossen is al je, met het netwerk verbonden computer opnieuw te installeren. Je moet de computers een voor een aansluiten als ze opnieuw geinstalleerd zijn.

Als je maar een van de computers opnieuw installeerd dan springt het virus gelijk weer over en is het weer einde verhaal.