[IE verwijderd] iexplore.exe

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:56

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Ik had last van een hardnekkige taskbar in IE, en heb toen uit baldadigheid de map Program Files/Internet Explorer verwijderd.

Nu probeer ik IE te het installeren, wat ook wel lukt (IE gedownload van MS, of van de win2k cd), maar het lukt met niet IE op de gebruikelijke manier te starten. De enige manier waarop ik IE nu kan gebruiken is via het linkje 'internet explorer' in het menu van de verkenner (onderste item, net onder 'prullenbak'). Op het bureablad en in de snelstart menubar staat een IE icoon, maar als ik daar op klik krijg ik een venster voor m'n neus waarin ik iexplore.exe moet aanwijzen. Die helemaal niet bestaat op m'n syteem.
Toen dacht ik: misschien is iexplore.exe niet meer dan een shortcut naar iexploreR.exe, maar dat bleek ook niet te werken. (bovendien kan ik nu ineens de shortcut iexplore.exe (die verwijst naar iexploreR.exe) wel verwijderen, maar verschijnt ie daarna gewoon weer...)

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

iexplore is volgens mij een overblijfsel van wat spyware; aangezien er alleen een iexplorer proces hoort te zijn :) Heb je wel goed gescant op spyware?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
kijk, daar was ik al bang voor. scanning...

• pinockio
  • Laatst online: 05-05 13:12
Spider.007 schreef op 26 september 2004 @ 13:38:
iexplore is volgens mij een overblijfsel van wat spyware; aangezien er alleen een iexplorer proces hoort te zijn :) Heb je wel goed gescant op spyware?
Bij mij (Windows XP) draait toch echt een proces IEXPLORE.EXE, en dat is dus wel de normale Internet Explorer (schone install met SP2 en Spyware Blaster).

Als je iexplore.exe aan moet wijzen, ga dan gewoon naar Program Files\Internet Explorer en wijs 'm aan. Dan moet het de volgende keer lukken.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Da's het rare. Ik heb IE geherinstalleerd, maar d'r komt dan nix in /prog files/internet expl. te staan... daar staat nu enkel dat file 'iexplore.exe', die, als ik 'm verwijder, gewoon weer terug komt.... (verder staat er nog een map 'connection wizzard in', die ook spontaan herverschijnt nadat ik die verwijderd heb, en een bestand 'hmmapi.dll'.
Nog meer raars: als ik IE verdijder via 'software' dan kan ik via de verkenner nog altijd gebruik maken van IE...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Spider.007 schreef op 26 september 2004 @ 13:38:
Grapjas. IEXPLORE.EXE = IE

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
verkenner maakt gebruikt van IE om je files te brouwen
daarom kan je IE ook niet echt verwijderen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Pagina: 1