[JSP] HTML code uit een database ophalen

Pagina: 1
Acties:

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Topicstarter
Hoi mensen,

ik zit hier met het volgende probleem. Ik ben deze week wezen knutselen met JSP (om een website te maken voor Folding@home, maar dat terzijde :)). Hierbij heb ik een database om nieuws gegevens in op te slaan. Dit lukt, ik krijg er gegevens in, ik kan er gegevens uithalen. Dat is dus niet het probleem. Maar het volgende wel:

Ik sla HTML code op in de database, bijvoorbeeld <b.Algemeen</b>. Het komt op deze manier keurig in de database te staan.

Maar tover ik het uit de database, dan is het resultaat op de website niet Algemeen wat vetdrukt is, maar <b>Algemeen</b>. Met andere woorden, ik zie alle HTML code, ipv dat deze verwerkt is (breaks, underlines enz).

Waardoor wordt dit veroorzaakt en hoe kan ik dit ook natuurlijk oplossen? Ik dacht zelf aan dat de haakjes < en > worden omgezet naar &lt en &gt (zo zie ik dat wel in de sourcecode dan), wat de browsers niet leuk vinden? Mijn zoektocht op Google (nieuwsgroepen included) en hier op GOT brachten me verder geen mogelijke oplossingen voor. Dat het probleem wel vaker voor zal komen ben ik me enigzins wel zeker van.

Hopelijk weet 1 van jullie wat ik hier wel aan kan doen.

Bij voorbaat dank

Folding@home

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Wat voor code gebruik je om de html af te drukken?

Als je jstl (bijv. <c:out value="" />) gebruikt moet je escapeXml="false" toevoegen.

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Topicstarter
AsBest schreef op 26 september 2004 @ 15:44:
Wat voor code gebruik je om de html af te drukken?

Als je jstl (bijv. <c:out value="" />) gebruikt moet je escapeXml="false" toevoegen.
Weer iets geleerd..... ik gebruikte inderdaad de c:out :) En door de escameXml toe te voegen komt het er wel goed te staan ja! Dank u dus :)

Folding@home