Toon posts:

9800 pro met artifacts in ATiTool en ATI Tray Tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al even gelezen natuurlijk en de search gebruikt, daarnaast heb ik op de sites van beide progjes gekeken... probleem is bekend maar geen oplossing of verklaring.

HET PROBLEEM:
1 Wanneer ik bij een van beide programma's op artifacts scan, blijft het beeld van de 3D view stil staan en geeft het allemaal artifacts weer.

2 Wanneer ik scan naar max CORE of max MEM, gaan beiden programma's onderclocken. (ik zie dan overigens geen stipjes in de 3d view)

3 Bij Atitool krijg ik nog de volgende melding: Init of findMax: Subsequent images are different ????

4 Wanneer hij dan toch onderclockt bij het artifact scannen in ATI Tool, dan geeft hij steeds hetzelfde aantal artifacts (hij geeft numeriek het aantal artifacts weer )

EXTRA INFO:
- in game merk ik er weinig van, heel soms in Battlefield Vietnam, zie ik soort van artifacts. Ze zijn dan de kleur van de achtergrond, bv blauwe stipjes in het water. Ik speel dan al een paar uur, maar temp sensor op heatsink geeft 42,5 aan.
- als ik de progjes draai is mijn pc net aan, temp zit dan tussen 34-40 graden.
- hij is watergekoeld met zalmanvga blok en reserator, heatsinks erop, 5 fans in kast op 7 volt. temp in kast onder de 30 graden.

EIGEN INPUT :
- ik heb een TFT, vrienden met zelfde kaart niet, daar draait het goed. Ligt het aan TFT??
- heatsink maakt misschien geen contact. Heb schroefjes aangedraaid, er zit wel een frame rond de core, maar heb er een druppel AS-5 tussen gedaan. Dit kan het volgens mij niet zijn. Als temp 42,5 dan heb ik in 3d mark geen probleem, wat erg opvalt.

Iemand suggesties????

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Mishcien heb je je core bschadigt zodat i standaart al render fouten maakt. Of contract is niet helemaal goed maar dat verw8t ik niet. Installeer anders je drivers een keer goed opnieuw uninstall oude en dan weer opnieuw er op.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dat van de core beschadigen had ik zelf ook al aangedacht, maar ik merk namelijk weinig van die artifacts.
In game zie ik ze heel soms, in ieder geval niet zo erg als ATITool laat zien.
Dat van de drivers had ik nog niet gedaan is een goed idee, probeer het gelijk even.

Maar ik blijf die medling erg vaag vinden van:
Init of findMax: Subsequent images are different ????

Edit van 29 sept.
Catalist 4,9 maakt het niet beter. Krijg zelfde melding en 3d mark werd er ook niet beter van
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 13:38:
Ik weet niet precies wat je hieraan kan doen, wat ik wel zeker weet is dat je met Ati tool NOOIT!!!!!!!! find max mem/core moet doen, dan gaat ie veel te ver
Bij mij gaat ie dus onderklocken, lagere core of lager mem

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 16:06 ]

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je hieraan kan doen, wat ik wel zeker weet is dat je met Ati tool NOOIT!!!!!!!! find max mem/core moet doen, dan gaat ie veel te ver en bij mij kon k toen nix meer van me beeldscherm aflezen (allemaal strepen/artifacts).
Mijn aanraden is om even alle overclock programma's eraf te gooien, gewoon ati catalyst drivers te downloaden, en daarop overdrive aanzetten, houd de vga zelf z'n temps in de gaten en past daar de prestaties op aan :)