vreemd probleem logitech z5300 + tv (links kanaal stuk!!!)

Pagina: 1
Acties:

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 13:59
in april had ik een logitech z5300 gekocht.
ik switch de kabels gereeld tussen mijn PC, TV en consoles tot op een dag de linker front box niet meer speelde en enkel kraakte als ik het volume veranderde via de afstandsbediening.

Ik heb deze set laten terugsturen en heb een nieuwe gekregen maar nu een maand later heb ik WEERAL hetzelfde probleem maar het is 100% zeker een compleet nieuwe set (ik heb deze namelijk nieuw gekocht in een andere winkel omdat ik van de vorige gewoon mijn geld had terug gekregen).

Dus gisteren kreeg ik weer hetzelfde probleem toen ik achtraan de subwoofer de groene stekker veranderde van de PC naar de TV.
de boxen, tv en pc stonden allemaal AAN echter...

Ik merkt wel dat ik kleine vonkjes zag toen ik probeerde de groene kable in te steken, als ik de backplate aanraakte met het puntje van de groene stekker.
Toen dacht ik van : wtf.. is dat het probleem ofzo.

Ik ben dan beginnen testen om te zien of hetzelfde effect te zien was met de aansluiting op men PC en ik concludeerde het volgende:

als mijn logitech subwoofer helemaal UIT staat heb ik NOOIT vonkjes bij de pc en een andere tv waar ik het op geprobeerd heb maar WEL op mijn TV in mijn kamer.
Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat, zelfs als mijn tv niet eens in het stopcontact steekt en mijn subwoofer wel dat ik altijd vinkjes krijg als ik met de groene stekker tegen de backplate kom en een beetje beweeg.. zelfs al steekt ENKEL de subwoofer in het stopcontact en AL DE REST NIET dan NOG heb ik vonkjes.

Het vreemde is dat mijn TV de enige tv is die samen met de subwoofer dit effect geeft. Beide TV's die ik geprobeerd heb zijn oude zwarte sony trinitrons en enkel de mijne geeft STEEDS hetzelfde probleem en ENKEL als de subwoofer uit het stopcontact is gaat het probleem ook weg.
Op de andere sony echter mogen de tv en subwoofer wel in het stopcontact zitten en d TV mag zelfs aanstaan en dan nog heb ik geen vonkjes.. daar heb ik ze pas als ik de subwoofer ook degelijk aanzet met de knop onderaan aan de achterkant.

Ik ken er niet zoveel van persoonlijk maar het lijkt mij dat mijn TV het probleem is.
enkele maanden geleden had ik en overspanningsregelaar die gewoon POEF zei, de weerstand was doorgebrand.. maar de TV stond aangesloten op de TV-out van mijn pc en de TV-out is toen ook stukgegaan op mijn videokaart. Kan het zijn dat mijn tv sindsdien ov van daarvoor al ergens stroom verliest en zo schade aanricht aan mijn apparaten?
Het lijkt me sterk dat die subwoofer zo gevoelig is.. aangezien het toch een 280watt setje is enzo.

hopelijk heb ik het hier een beetje duidelijk kunnen uitleggen want het is echt een vaag probleem :(, en nog meer hoop ik dat iemand me uitleg kan geven in wat te doen.. ik kan onder garantie een nieuwe boxenset krijgen maar ik wil eerst zeker maken dat deze set niet WEERAL hetzelfde probleem gaat vertonen.. dat mijn linker kanaal dus om zeep is.. dat zou dan de derde keer zijn dat identiek hetzelfde probleem de kop opsteekt :(.

bedankt bij voorbaat om mijn uitgebreide uitleg te lezen :+ hopelijk vind ik er iets op.

D TV is wel al een goeie 10 jaar oud.. en het probleem met de onkjes doet zich dus enkel ZO uitgebreid voor in samenwerking met mijn tv.. NIET met de andere en met mijn PC, tenzij de subwoofer aanstaat (maar ik ga ervanuit dat dat normaal is aangezien de subwoofer dan ook degelijk stroom binnenkrijgt en als het ware standby staat.. ik denk dat het dan normaal kan zijn dat er op de backplate een kleine lading zit.. maar of dit sterk genoeg kan of mag zijn om gewoonweg mijn linkerkanaal om zeep te helpen.. mja :'(

bah ik ben een beetje radeloos hierzo.. deze set geeft echt goed geluid.. en d duurdere versie is opeens 2 maal zoduur en ik wil gewoon dit probleem eerst vermijden voor ik opniuw boxen ga aansuiten.. (zelfs al als het betekent een nieuwe TV kopen.. hij is toch eens aan vervanging toe).

• DrMacabr3
nog geen reply's na een dag :(
ik probeer em 1 keer omhoog te schoppen maar ik vrees ervoor :'(

• DrMacabr3
ben ik dan echt de enige die dit probleem heeft en het tegengekomen is?
is er niemand die ook maar een klein betje licht op deze zaak kan scheppen, speculatie of niet, maakt niet uit :(